A Lamborghini kínálatának negyedik tagja egy négyüléses villanyautó lesz. A Volkswagen konszern fejlesztéseit nézve nem lenne meglepő, ha a kétajtós Grand Tourer a Porsche Taycan és az Audi e-tron GT technikáját örökölné meg. Stephan Winkelmann, a Lamborgini elnök-vezérigazgatója (nem mellesleg a Bugatti elnöke) erősítette meg az akkumulátoros modell érkezését. Az olaszok első villanyautója az évtized második felében válhat valósággá.

A cég következő éveit a Direzione Cor Tauri nevű irányvonal határozza meg. A terv részeként a jelenlegi három modell mindegyike kap konnektoros hibrid változatot – mégpedig 2024 végéig. A Taurus (avagy Bika) csillagkép legfényesebb csillagjáról elnevezett direktíva alapvetően egy másfél milliárd eurós (500 billió forintos) pénzügyi csomag elköltéséről szól.

A felfoghatatlan összeget a konnektoros hibrid technológia fejlesztésére és a vállalat környezeti lábnyomának mérséklésére fordítják. Ez jelentős részben külső kényszerre történik. Winkelmann sietett is leszögezni, hogy a márka arculata ettől függetlenül nem fog megváltozni.

Az SUV-ken keresett pénzt környezetbarát(nak gondolt) technológiákra költik, hogy továbbra is árulhassanak sportautókat

Az EV specifikációját jövőre véglegesítik. Jelenleg még nem világos, hogy egy 2+2, vagy egy teljes értékű négyüléses autó szolgálja jobban a márka érdekeit. A karosszéria felépítése mellett a beépíteni kívánt technológiát illetően is dönteniük kell – az is lehet, hogy az anyacég éppen valami nagy dobásra készül, amit a Lamborghinikben próbálnának ki az elsők között.

Így megdőlhet a korábbi elképzelés, miszerint az olaszok is a (Taycan-féle) PPE padlólemezre építkeznének. A készülő SSP platform lehet az új elektromos modell alapja, ami a PPE és az MEB architektúra elemeit egyesíti, vagyis elmossa a határt a csúcsgépek és az egyszerűbb autók között.

Az SSP-re épülő első autót 2026-ra, az Audi Artemis projekt eredményeként várják. Évtizedes távlatban a VW csoport autóinak 80 százaléka erre az építőkészletre válthat. A Lamborghini különlegességét akár a Rimac nevű céggel való együttműködés is adhatja. A Porsche jelentős részesedést szerzett a horvát hiperautó-gyártóban, már zajlanak az egyeztetések a szomszédunk és a Bugatti közötti együttműködésről, amit a cégcsoport az olasz gyártóra is kiterjeszthet.