A Porsche rendhagyó módon, felülről lefelé építkezve bővíti első teljesen elektromos modellje, a Taycan kínálatát. Legutóbb a Taycan 4S-t köszönthettük, amely 40 millióra mérsékelte a típus beszállóját. Az új alapmodell ezt a trendet folytatja, de egyelőre csak Kína kap belőle.
Mindez érthető: Kína a Porsche egyik legnagyobb piaca, az új hajtáslánc iránt pedig borítékolhatóan nagy lesz a kereslet – először bőven nagy falat lesz azt is kielégíteni. Ha ez megvolt, jöhet Európa és Amerika is. De mi is teszi olcsóbbá az egyszerűen csak Taycan névre hallgató alaptípust?
Csak hátul hajt az alaptípus - galéria
Elsősorban az, hogy a négy helyett csak a hátsó kerekeit hajtja, vagyis hiányzik az elektromotor az első tengelyről. Sebaj, azért hátra így is jut 408 lóerő már az alap akkumulátorral is, ami egyébként a 4S-ben is megtalálható Performance csomag, 79,2 kWh-s teljesítménnyel. Erre tolhatunk át a ’Plus’ utónevű verzióval, amelynek 93,4 kWh-ja mellé még 476 lóerő is jár. Mivel azonban a súly és az éhes szájak száma is kevesebb, a hatótáv minden eddiginél jobb: 489 kilométer egyetlen feltöltéssel – Taycan még nem volt ennyire hatékony. Az alap akkucsomag is elég 414 kilométerre, ami egyébként csupán 7 kilométerrel jobb adat az összkerékhajtású 4S-nél.
Porschéről beszélünk, így ideje a menetteljesítményekről is beszélni. Hiába az overboost módban különböző csúcsteljesítmény, a 0-100-as sprint egységesen 5,4 másodperc, a végsebesség pedig 230 km/h – valós különbség csak rövid ideig jelentkezik a két akkuváltozat között. A combosabb akkumulátor felára egyébként nagyjából 2,5 millió forint.
A Porschéhoz méltó menetteljesítmények nem maradnak el
Miközben lehetőségek és felszereltségek tekintetében a hátul hajtó Taycan ugyanazt hozza, mint testvérei, még praktikusabb is: elektromotor helyett még nagyobb csomagtartót találunk elöl, így összesen már 491 literrel gazdálkodhatunk.
Akár 31 millió forintig is lemehet árban - persze nem így felszerelve
A nagy kérdésre, miszerint mennyivel lesz kedvezőbb a hátul hajtó Taycan, majd csak az európai forgalmazás megkezdésekor tudunk válaszolni, vagyis mostanában nem, de abban biztosak lehetünk, hogy így sem lesz alkalmi vétel a modell. A kínai árak alapján viszont arra következtethetünk, hogy meglepően nagy lesz a különbség, olyannyira, hogy a 30 milliós alapár sem feltétlenül lehetetlen, igaz, ehhez vélhetően szerényebb alapfelszereltség is társul.