Maga Ralf Brandstatter, a Volkswagen márka vezetője jelentette be, hogy Trinity néven új fejlesztésbe kezdett a márka: az elektromos autózás határait kívánják még kijjebb tolni egy alacsony építésű, újszerű koncepciójú modellel.
A lepel alatt látható típus meglehetősen szokatlan arányokkal rendelkezik: a sarkokba tolt kerekeket és a rövid motorháztetőt, valamint az óriási utascellát az elektromos hajtás kompakt méretei teszik lehetővé, valamint a különösen lapos, új elektromos platform. Bizony, a Trinity esetében teljesen új architektúráról van szó, amely radikálisan új gyártástechnológiával készül – a különösen hatékony elektromos hajtáslánc mellett pedig részben önvezető technológiának is otthont ad az újdonság.
A sorozatgyártásba 2026-ban érkező újdonság egyébként az alapokat tekintve vélhetően az Audi féle Artemis projekttel osztozik, amely a konszern vadonatúj elektromos alapkövét adja. A Trinity projekt végső modellje egyébként Wolfsburgban, azaz hazai pályán készül majd, a gyártó várakozásai szerint pedig évente 300.000 példányt értékesítenek belőle.
Az ID.4 a következő lépés - a Trinity-re még öt évet várni kell
Közben folyamatosan bővül a Volkswagen elektromos kínálata: az ID.3 után már nyakunkon a SUV modellként aposztrofálható ID.4, hamarosan pedig érkezik a Polo méretű elektromos autó (valószínűleg ID.2 néven), amellyel a márka a nyolcmillió forint alatti beszálló árat célozza meg.