Alapjaiban újítják meg a következő Mercedes-AMG SL-t. Azért is érdekes a tiszta lappal indított fejlesztés, mert a prémium szegmensben ritkul a nyitható tetős modellek száma: a kategória háttérbe szorulása miatt még a Mercedes-Benz is kénytelen nyugdíjazni az SLC-t. Az úgymond tömegmárkák pedig kevés kivételtől eltekintve már fel is hagytak a kabriók gyártásával.

Az SL, tehát a Sport Leicht-formula régóta fut az affalterbachiaknál, a következő generáció még idén megérkezik, ennek apropóján pedig megmutatták az újdonság könnyű karosszériáját. A 2+2 üléses autó burkolata alumínium, acél, magnézium és kompozit anyagok kombinációjából építkezik. És állítólag egyetlen alkatrészt sem mentettek át a korábbi SL-ből (vagy éppen a GT Roadsterből).

270 kilójával meglehetősen könnyű a karosszériaváz

Kivételes kényelmi és biztonsági funkciókat ígérnek a gyáriak, a hátsó ülések mögött például egy szükség esetén villámgyorsan előbukkanó borulásvédelmi rendszer bújik meg. A 18 százalékkal megnövelt torziós merevségű karosszéria 270 kilogrammot nyom ajtók, motorháztető, csomagtérfedél és kiegészítők nélkül.

A könnyű építés mellett a keresztirányú és a hosszanti merevség is növekedett: előbbi másfélszerese az AMG GT Roadsterének, utóbbi érték pedig 40 százalékkal lett magasabb. A dinamikára jótékony hatással bíró intézkedések mellett alacsonyabb súlypontot is sikerült elérnie a fejlesztőknek.

Nagy kihívást jelentett a különböző hajtásláncokhoz passzoló struktúra kialakítása

Mindezeken felül az SL-nek a vállalat saját töréstesztjein is bizonyítania kell. Ezzel kapcsolatban megjegyezték, hogy a belső szabványok számos helyen szigorúbbak a törvényi előírásoknál. A munka előkészítő fázisa a fenti komplexitás ellenére mindössze három hónapig tartott, a mérnöki csapat pedig kereken három éven át dolgozott az autón.

Az új SL-t abban a brémai gyárban készítik, ahol a kifutó (R231-es) generációt is gyártották. Várjuk a motorokat és egyéb paramétereket érintő fejleményeket, a következő hónapokban újabb hírmorzsák elhintésére számítunk a gyáriak részéről.