Elkészült a legújabb kompakt kombi. A Peugeot 308 SW az ötajtós változat attraktív megjelenését ötvözi a praktikummal, így erős vetélytársként érkezik meg a többek között a Volkswagen Golf Variant és Škoda Octavia Combi által fémjelzett kategóriába.
A csomagtartót illetően nincs is oka szégyenre: a ferdehátú változat 412 literes értékét majd 200 literrel múlja felül a puttonyos változat 608 litere (ami hibridként 548-ra csökken). Ha még ez sem lenne elég, az ülések három részletben ledönthetők, a raktér maximális kapacitása így 1634/1574 liter, és a bendő akár 185 centis csomagokat is elnyel.
Elég gusztusosra sikeredett az SW változat
Elődjénél 6 centivel hosszabb és kettővel alacsonyabb az új 308 SW. A nyomtáv elöl-hátul változatlan, az A-oszlopot viszont hátrébb húzták, az így kapott hosszabb motorháztetővel megváltozott az autó kiállása is. Az SW túlnyúlása egyébként 21 centivel múlja felül az ötajtósét.
Az elektromos csomagtérajtót felnyitva tárolóhálókat, 12V-os csatlakozót, táskaakasztókat és LED-es megvilágítást találunk. Egyebekben a korábban bemutatott ferdehátú verzióval megegyező specifikációjú az SW: a kombiba is kerülhetnek LED-mátrixos fényszórók, 18 hüvelykes keréktárcsák, vagy éppen két darab tízcolos digitális kijelző is.
Gyakorlatilag csak a csomagtartójában tér el az ötajtós változattól
Az EMP2 platform miatt a hagyományos hajtásláncok mellett két konnektoros hibrid is csatasorba állhat: a mindkét esetben 81 kW-os (110 lóerős) villanymotor mellé 150 vagy 180 lóerős teljesítményű turbós benzines csatlakozik. A 180, illetve 225 lóerős rendszerteljesítményű autók nagyjából 60 elektromos kilométerre lesznek képesek, hiszen a nyolcsebességes automata váltó mellett a 12,4 kWh-s akkumulátor is közös pontjuk.
A szabvány Stellantis-megoldások a kizárólag belsőégésű motorokkal szerelt változatoknál is folytatódnak: az 1,2 literes háromhengeres 110 vagy 130 lóerős lehet; a hatfokozatú manuális sebességváltó mellett az erősebb verzió megkaphatja a nyolcas automatát is. A továbbra is elérhető 1,5 literes dízel maximális teljesítménye szintén 130 lóerő, a váltó tekintetében esetében is fennáll a választás lehetősége.
Egy képen a fontosabb méretadatok
A tisztán elektromos ötajtós érkezését már bejelentették, az ugyanilyen SW-ről egyelőre nem hangzott el hivatalos információ. A francia-svájci-német hármashatárhoz közeli Molhouse-ban gyártják majd az autót, a kereskedésekben jövő év elejétől találkozhatunk vele. A Peugeot 308 előrevetíti a Stellantis következő fontos autóját is: a hamarosan érkező, kombiként is kapható új Opel Astra természetesen a kompakt Peugeot közeli rokona lesz.

