Igenis számít a méret. A Tesla Model S Plaid verziójához kapható 21 colos keréktárcsák az egyszeri, 4500 dolláros (forintban ez milliós tétel) feláron túl folyamatosan veszik ki a pénzt a tulajdonosok zsebéből.

Míg az Amerikában mértékadó EPA fogyasztási normán 390 mérföldes (626 km) hatótávot produkált a 19 hüvelykes kerekekkel szerelt Tesla, ugyanő a 21-es tárcsákon már csak 348 mérföldre (559 km-re) volt képes. A különbség 67 kilométer, vagyis több mint tíz százalék!

Jobban néz ki a nagyobb keréktárcsa, de számolni kell a hátrányaival is

Mit is mondhatnánk, a fizika törvényei továbbra is mindenkire érvényesek. A nagyobb akkumulátor nagyobb hatótávot, de a nagyobb tömeg miatt valamivel nagyobb fogyasztást is jelent. A légellenállás növekedése egyértelműen torkosabb autót eredményez, azonos autóknál pedig a felniválasztás sem mindegy. Utóbbi nem csak a hatékonyságot, de a rugózási komfortot, a defektvédelmet, de még a gyorsulást is negatívan érinti, a pénztárcánkról nem is beszélve, így ezzel a szemléletes példával beszélnénk le mindenkit a malomkőnyi kerekekről.

Ezúttal is kifizetődik a mértékletesség. Valószínűleg egy Teslát újonnan megvásárolni képes ember pénztárcája meg sem érzi a nagyobb kerekes változat pluszfogyasztását. Ellenben, ha a hatótávból kieső 50 km miatt kell extra töltéssel vesződnie, a legközelebbi autójánál kétszer is meggondolja, megéri-e a kompromisszumot a szemnek kellemesebb méret.