Az Alfa Romeo kap még egy esélyt és megújíthatja kínálatát. A Stellantis ernyője alatt annyi pénz jut a csoport legpatinásabb és legtöbb földrészen ismert márkájának, hogy a három SUV mellett egy szedán, egy kisautó és egy Spider fejlesztésére is lehetőségük lesz – a csúcsot jelentő, valószínűleg négyajtós kupéként újjászülető elektromos GTV mellett.

Az olaszok új vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato egyelőre még nem hozott végleges döntést a modellkínálat megújítását illetően. Az világosan látszik, hogy más gyártóknál a villamosítás és általában véve az előremutató fejlesztések akkor pörögnek fel igazán, ha ’élesben’ kell alkotni; a szakemberek sokszor egy igazi királykategóriás modell tervezésekor érnek el technikai áttörést.

A hírek szerint ismét lesz Spider az Alfánál

Az új GTV helyzete jelenleg annyira képlékeny, hogy a retrós beütésű, kétajtós hibridtől a BMW 4-es Gran Coupéra hasonlító négyajtós elektromos autóig még bármi kisülhet belőle – mi nem lennénk meglepve, ha a végeredmény a Tesla Model 3 és a BMW i4 modellekkel egy ligába kerülne. Imparatótól nem áll távol a múltidéző megjelenés és a még mindig kissé futurisztikus villanyhajtás keresztezése, idézzük csak fel a Peugeot e-Legend koncepciót.

Egyébként a közelmúltban már majdnem elkészült egy GTV, de hiába volt már gyártásra kész fázisban a Giulia kétajtós változata, bevezetéséről az év elején letettek. A korábban a Peugeot-nál dolgozó főnök éppen januárban érkezett az Alfa Romeo élére…

A Giulia kétajtós változataként jelenhetett volna meg a GTV. A projektet lefújták

Ami pedig a márka megújítását illeti: új platformokat és elektromos hajtásláncokat hoz az elkövetkező néhány év. A talán már tényleg hamarosan érkező Tonale még FCA-alapokra épül, a többi újdonság egységesen a PSA-eredetű építőkészletet kapja meg. A négyajtós (kombiként és/vagy hibrid hajtással nem elérhető) Giulia és a Stelvio SUV egyaránt életciklusuk második felében jár; az utódokba tehát mindenképpen kerül elektromos motor.

Napjainkban elég gyengén muzsikál az Alfa, amiben szerepet játszhat, hogy az igényes műszaki alapokért ugyancsak sok pénzt kérnek el – miközben a fent részletezett hiányosságok mellett sokszor még az előítéletekkel is meg kell küzdeniük. Imparato mindenesetre élvezi Carlos Tavares Stellantis-vezér bizalmát.

Nem kezdték elölről a Tonale fejlesztését: FCA-alapokat használ az SUV

Az Opelnél az utóbbi években megmozdult valami, egy másik kategóriában, de hasonló ívű pályára szeretnék állítani az Alfát is. A cél érdekében továbbra is együttműködnek a Maseratival, a formatervért felelős vezető pedig az az Alejandro Mesonero-Romanos lett, aki korábban a Daciánál is töltött be hasonló pozíciót, de leginkább a Leon, Arona, Ateca és Tarraco típusú Seatokról lehet ismert.