Megannyi ízelítő után a BMW végre lerántotta a leplet teljesen elektromos négyajtós kupéjáról, amely méltán lehet az i almárka zászlóshajója. Teljes értékű elektromos autó, akár 530 lóerővel és akár 590 kilométeres hatótávval. Túl jó ahhoz, hogy igaz legyen?
Úgy tűnik, hogy az elektromos dinamizmus egyik mércéje egy olyan dolog lett, amit hivatalosan közúton senki sem csinálhat… és valljuk be, a tulajdonosok nagy része sosem fog csinálni: a drift. Ugyanakkor, ha valami szépen, pláne erőből megy keresztben, az nagy mókát ígér, így hát nem hibáztatjuk a BMW-t, hogy jó pár keresztben autózós fotót tett közzé a fejlesztési stádiuma végéhez közeledő i4-ről pár héttel ezelőtt. Ha már a villanyautózás a kijelölt út, érdemes kiemelni, hogy az új korszakban sem leszünk autós élmények nélkül.
A (nem túl népes) villanyautós középkategória legélvezetesebb vezethetőségét ígérik
Egyébként is fontos és cseppet sem könnyű feladat megmutatni, hogy a kvázi hangtalan elektromos hajtás bizony élménydús is lehet, ha pedig az a szándékunk, hogy valami olyasmit készítsünk, ami nem csak egyenesben gyors (ami a BMW jól megfogalmazott célja), már részben jó úton járunk. A fejlesztésnél ez pedig kiemelt szempont volt, annak ellenére, hogy felépítésében az i4 kapott egy kis crossoveres beütést is. Még a műszaki részletekre, sőt, a belső tér fotóira is várni kell, de már a fényképek alapján is láthatjuk, hogy a formailag négyajtós kupéra emlékeztető modell felépítése egy kicsit magasabb a kategória szokványos versenyzőinél. Lehet, hogy ez csak érzéki csalódás, de mi nem lennénk meglepve, ha a padlóba épített akkumulátorok miatt szükség lett volna arra a néhány centire.
Ha már megosztó részletek, az i4-en is ott van a 4-es sorozat megosztó megoldása, amely valószínűleg az időben elkezdett szoktatás és az innovatív jellem miatt nem fogja zavarni a ügyfelek körét.
A 4-es sorozat formáit veszi fel, de mintha magasabb lenne
Lesz más, amire figyelhetünk: az i4 csúcsverziója például nem kevesebb, mint 530 lóerős teljesítményt és 4 másodperces 0-100-as sprintet ígér, azonnali reakciók mellett. A karosszériadőléseket típus-specifikus lengéscsillapító-technológia csökkenti, miközben a BMW által kifejlesztett, rendkívül gyorsan és pontosan beavatkozó hajtásfüggő kipörgés-korlátozás (ARB technológia) differenciálzárat mímelve fokozza a tapadást és az élményeket egyszerre. Ehhez kiváló merevségű, alacsony súlypontú karosszériát ígér a BMW, amelynek stabilitását széles nyomtáv, nagy tengelytáv és optimális tengelyterhelés fokozza.
„A BMW i4 egyszerre sugall könnyedséget és agilitást, illetve masszív felépítést és magabiztosságot” – mondta David Alfredo Ferrufino Camacho. „Kimagaslóan megbízható irányíthatóságával és magas szintű kanyarstabilitásával olyan, mint ha szó szerint odaragasztaná magát az úttesthez. Egyenesben mindegyik tisztán elektromos meghajtású autó képes látványos gyorsulásra, a BMW-nek azonban ez nem kihívás. Ennyivel nem elégszünk meg” – tette hozzá a BMW i4 fejlesztési vezetője. Jól hangzik; legyen is igaza, kívánjuk.
Szélsőségek: akár 530 lóerő és akár 590 kilométeres hatótáv
A tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé padlólemezébe épített, legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia egyetlen feltöltéssel akár 590 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot is garantál (WLTP adat), amihez korszerű töltési lehetőségek társulnak.
A leginkább megosztó nézőpont. Önök már megszokták az új veséket?
Egyelőre itt tartunk, vagyis egy fél premierrel lettünk gazdagabbak. További részletekre az elkövetkező hetek során számíthatunk.