Ami már korábban sem volt kétséges, most teljesen biztossá vált: a Peugeot bemutatta vadonatúj, e-Legend névre keresztelt koncepcióját, mely a legendás 504 Coupé modernkori feldolgozása lett, természetesen tisztán elektromos hajtáslánccal és önvezető képességekkel karöltve. Az oroszlánosok pedig nem vették félvállról a feladatot – nézzük, mit tud az újdonság.

Ahogyan már a korábbi ízelítőn is látszott, az e-Legend szinte minden részletében igyekszik feleleveníteni az 504 Coupét, így a mutatós, szögletes formák és a kettős felosztású első illetve hármas felosztású hátsó fényszórók mind nagyon is ismerősek lehetnek – utóbbiak egyébként a franciák jelenlegi formanyelvébe is kiválóan illenek. Mindemellett olyan részletek is visszaköszönnek, mint a motorháztető elejére került típusfelirat vagy éppen a C-oszlop alján lévő betét. Az egyébként igencsak látványos, új Peugeot embléma – amely egyébként a franciák által korábban már használt logóból kölcsönözte az oroszlánfejet – valószínűleg a koncepció sajátja marad, de kétségtelenül jól sikerült.

Reméljük sorozatgyártásban is megkapjuk - galéria

Az utastérben is rengeteg retró elem tűnik fel, mint például a kék ülések és a fabetétek használata. Emellett persze igazán futurisztikus hangulat uralkodik a franciák jól ismert iCockpit vezetőhelyét újragondoló belsőben, amely önvezető módban akár teljesen el is tudja tüntetni a kormányt, de a digitális műszerfal is három részre van osztva, és a vezetési módtól függően lehet, hogy csak a középső tűnik fel. Autonóm és manuális módból is kettő van: az egyik a komfortra, míg a másik a dinamikára fókuszál.

Bivalyerős elektromos hajtásláncot kapott - galéria

Mondanunk sem kell, minden modern extra megtalálható az autóban, az internetes kapcsolódási lehetőségtől a 29 colos megjelenítőn keresztül egészen a Focal hangrendszerig. Az e-Legend egyébként nem kis autó: 4,65 méteres hossza, 193 centis szélessége és 1370 milliméteres magassága mellé 2,69 méteres tengelytáv tartozik, és a 19 colos keréktárcsák sem tűnnek túlzónak.

Az izgalmak pedig a lemezek alatt is folytatódnak, ugyanis a tisztán elektromos hajtáslánc összkerékhajtáson keresztül 462 lóerős összteljesítményt és 800 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a pilóta számára, amivel 4 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra a négykerekű, és meg sem áll 220-ig. Az energiaellátásról egy 100 kWh-s akkumulátor gondoskodik, aminek köszönhetően akár 600 kilométer is kiautózható a e-Legendből. Természetesen a gyorstöltés sem maradt el: megfelelő töltővel 15 perc alatt 500 kilométernyi naftát lehet pumpálni a négykerekűbe.

Ügyesen keresztezték a retró és a modern elemeket - galéria

Csak reménykedni tudunk benne, hogy az oroszlánosok nem véletlenül öltek rengeteg időt az e-Legend fejlesztésébe, és előbb vagy utóbb sorozatgyártásban is viszont láthatjuk az autót – még ha ennél nyilvánvalóan jóval visszafogottabb formában is. Először élőben a Párizsi Autószalonon mutatja meg a Peugeot az e-Legendet.