Szinte minden márka életében előfordult már, hogy felül kellett vizsgálni a nómenklatúrát, mert az elavult. Ez manapság fokozottan igaz, hiszen egyrészt a modellkínálatok villámgyors bővülése, másrészt az elektrifikáció nehéz helyzet elé állítja a névadókat. A prémiumok világában a legtöbb gyártó már rég a számok és/vagy betűk alkotta kódokat használják, és egyre több „mainstream” márka is kezd ebbe az irányba elmenni. Van azonban, aki éppen ellentétes utat járna be: a Volvo ugyanis bejelentette, hogy a jövőben minden modelljük egyedi névvel lesz majd megáldva.

A Volvónál már a kezdetektől számokkal jelölték az egyes típusokat, majd a 90-es évek vége felé megjelentek a betű plusz szám kombinációk, amelyek mind a mai napig egészen jól működnek: az S a szedán, a V kombi, a C a kupé/kabrió, az XC pedig az emelt hasmagasságú modelleket jelölik, míg az ezek után következő számok a méretkategóriára utalnak. Az elektromos autók megjelenésével azonban kezd ez a rendszer is bonyolódni, és a Volvónál úgy döntöttek, hogy a problémákat elkerülendő a jövőben átállnak arra, hogy minden modell saját, egyedi és hangzatos nevet visel majd.

A kövektező XC90-et előrevetítő Recharge tanulmány szériaverziója lehet az első a sorban

Az elektromos világ beköszöntével sok márka ütközött nehézségekbe. A legjobb példa talán az Audi, ahol bár az e-tron valamilyen formában minden villanyautójuk nevében szerepel, de szinte semmi logikát nem találunk a rendszerben: van simán e-tron, e-tron GT, Q4 e-tron és ki tudja, hogy mi jön még. A Mercedes-Benz az EQ betűpárost választotta, ami egy plusz betűvel megfűszerezve a méretkategóriát is ki tudja fejezni, de a SUV-k esetében már gond lehet. Ezt a csillagosok úgy oldották meg, hogy az EQS a normál négyajtós lesz, míg az EQS SUV az emelt hasmagasságú modell – meg lehet szokni, de azért bőven ad helyet félreértéseknek.

Mindenesetre a Volvo úgy döntött, hogy ezt a problémát egy huszárvágással megoldja. Persze a hivatalos marketingszöveg ennél jóval érzelmesebben magyarázza meg a váltást: a rideg mérnöki jelölések helyett ezentúl úgy nevezik majd el az autóikat, mintha újszülött gyermekek lennének azok. Noha a következő XC90-est előrevetítő Recharge tanulmány neve még nem tükrözi annyira az új rendszer lehetőségeit, de már nélkülözi a jól megszokott betű és szám párost. A Volvo vezetője, Hakan Samuelsson azonban elmondta, hogy már nagyban dolgozik a csapatuk, hogy egy igazán jó nevet találjanak a modellnek – és már most sok érdekes alternatíva felmerült. Kíváncsian várjuk, mi lesz a végeredmény.