- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Toyota GR Yarist talán nem túlzás a valaha volt egyik legvadabb kisautóként emlegetni: 261 lóerős turbómotor, összkerékhajtás, hatsebességes manuális váltó és Torsen differenciálmű teszi igazán különlegessé a japánok kis méregzsákját, amely nem csak átszabott Yaris, hiszen már az alapoktól kezdve eltér a normál verzióktól. És ha mindez nem lenne elég, a Toyota egy még vadabb verziót tesztel a Nürburgringen.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Hyundai nemrég mutatta meg először vadonatúj mini crossoverét, a Caspert. Azóta is azt várjuk, hogy a koreaiak bejelentség, Európába is elhozzák az autót – ez azonban egyelőre sajnos nem történt még meg. Ellenben a korábbi, kizárólag külső képek után ezúttal az igencsak praktikusnak tűnő utastérről is megosztottak néhány képet a gyáriak, illetve arra is fény derült, hogy Koreában mennyiért lehet hozzájutni az aprósághoz.
A mini SUV egyébként eredetileg az AX-1 nevet viselte magán és még februárban bukkant fel első ízben, mint tesztpéldány, majd májusban néhány ízelítőn. Most már a Casper nevet viseli, amiről sokaknak vélhetően a kis, kedves szellem ugrik be, ám a Hyundai a ’70-es években gördeszkamágusként ismert Bobby “Casper” Boyden-re gondolt.
A jópofa külső mellé praktikus utastér jár - galéria
A formaterv abszolút egyedi, akár a jellegzetes és méretes, kör alakú fényszórókra, akár a szögletes, Suzuki Ignisére emlékeztető sziluettre gondolunk. Az alap hűtőmaszkhoz képest a turbós verziók mérgesebb „rácsot” kapnak, hiszen ebben az esetben még pluszban kap körkivágást a front az intercooler nagyobb levegőigénye miatt. Hátul a fényeket az ablakkal hozták közös vonalak alá, így egységes és jellegzetes látványt eredményezve.
A Hyundai formatervezői bevetették a szokásos trükköket az SUV jelleg elérése érdekében, így nem maradhattak el a műanyag elemek körben vagy épp a tetősín sem. Gyakorlatilag azt a csomagot kapjuk, amit a Suzuki az Ignisnél is alkalmazott, ám mindez nem véletlen, közvetlen riválisként érkezik hamarosan a Hyundai Casper.
Mutatós formák, modern megoldások - Európában is megállná a helyét
A hírek szerint az újdonság 3595 mm hosszú, 1595 mm széles és 1575 mm magas lesz, miközben a tengelytáv 2400 mm. Ezek alapján látható, hogy az érkező miniautó valóban jóval kompaktabb, mint a cégcsoport Bayon, Creta, Venue és Kona néven értékesített modelljei. A Casper csakúgy a koreaiak K1 platformjára épül, mint az i10 vagy a Kia Picanto.
Végre az utastérről is kaptunk néhány fotót, amelyekről kiderül, hogy nem csak kívül, de belül is igazán jópofa kisautó a Casper. Igaz, csupán négy személyt tud befogadni, de olyan praktikus részletekkel kényezteti a felhasználókat, mint az előrefelé teljesen skíba dönthető első háttámlák vagy éppen a 16 centis tartományban csúsztatható hátsó ülések.
Az letérő színű ülőlap nagyon jól mutat - galéria
Ami a technológiát illeti, Európában is megállná a helyét az autó, hiszen modern vezetéstámogató rendszereket is kapott, a multimédiás rendszer pedig természetesen ismer mindenféle okostelefonos csatlakozási lehetőséget. Ami a formákat illeti, az elrendezés ugyan ismerős lehet, de a részletek ezúttal is egyediek lettek, mint a Hyundai legtöbb modelljében – a fizikai gombok pedig ezúttal sem maradtak el. Az a képeken is látszik, hogy az anyagminőség miniautós, de ezen nincs mit csodálkozni.
A motorkínálatot tekintve kétféle háromhengeres áll rendelkezésre: az egyliteres benzines szívóként 75 lóerővel, illetve turbóval lélegeztetve T-GDI néven 100 lóerővel lesz elérhető. A hajtásláncban ezek után ötfokozatú manuális váltó vagy ugyancsak ötgangos automata következik. Noha a külső erősen SUV-kre hajaz, vélhetően kizárólag elsőkerékhajtással rendelkezik majd a Hyundai újdonsága.
A turbós extra lyukakat is kapott előre - galéira
Az első célpont Dél-Koreai után persze nem más, mint India, ahol az előbbieken felül a 83 lovas 1.2-es benzinmotorral is árulják majd a Caspert. És persze nem maradnak el az elektromos variánsról szóló pletykák sem – 2023-ban érkezik várhatóan a villanyos modell, amely a BorgWarner integrált hajtóegységét kapja meg (iDM).
Koreában egyébként nagy sikernek ígérkezik az autó, ugyanis már az első napon 19 ezer előrendelés érkezett a Casperre. Ez persze nem csoda, hiszen a hazai piacán alig több mint 3,5 millió forintról indul az autó, a turbós, minden jóval felszerelt példányt pedig körülbelül 4,7 millióért lehet hazavinni. Csak összehasonlításként: itthon a legjobban felszerelt Ignis listaáron 6,2 millió – igaz, importőri kedvezménnyel már 5,31 millióért el lehet hozni.
Igazi kis apró mindenes - galéria
Noha jól hangzanak ezek az alacsony árak, ha valaha is hazánkba érkezne a jópofa mini crossover, akkor bizonyosan magasabb, nagyjából Ignis szintű számokkal találkozhatnánk az árlistán. Akár így, akár úgy, mi szívesen látnánk a Hyundai apróságát a magyar utakon is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Gyorsan repül az idő: a Ford Fiesta ugyan még korántsem tűnik elavult modellnek, mégis elérkezett a modellfrissítés ideje, amit az amerikaiak nem is mulasztottak el. Az autó vonásainak finom átszabása mellett technológiai fronton is hozzátesz a kínálathoz az újdonság, ám hajtásláncok tekintetében nincsenek nagy változások.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Talán néhányan emlékeznek még a Rivianra, ami ismeretlen gyártóként berobbanva tett le az asztalra két elképesztő képességekkel megáldott elektromos autót – egy pickupot és terepjárót. Akkor – ahogyan korábban már sokszor az ilyen újonnan feltűnő, szinte lehetetlent ígérő márkák esetében – sokan csak legyintettek, hogy ők is csak elsüllyednek majd, ám az Amazon egy elképesztő befektetéssel szállt be, aminek eredményeképp nemrég legördült a gyártósorról az első ügyfélautó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 azonos alapokra épül, ám míg utóbbi már az első bemutató alkalmával leleplezte a legvadabb, 585 lóerős GT változatot, addig előbbi egyelőre csak polgáribb verziókban elérhető – ugyanakkor nincsenek kétségeink afelől, hogy előbb vagy utóbb az Ioniq is kap egy erősebb változatot. Erre pedig a Nürburgringen már köröző prototípusok szolgálhatnak bizonyítékul.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A szerdai markán áremelés után pénteken sem ússzuk meg a drágulást. Ezúttal szerencsére csak a benzin literenkénti átlagára nő majd 2 forinttal – ezzel megközelítve a 460 forintos határt –, míg a gázolaj ára változatlan marad.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Toyota RAV4 jelenlegi generációja egyértelműen a vagányabb, marconább megjelenés irányába ment el az elődjeihez képest, de a japánok még így sem játszották ki minden kártyájukat a modellel kapcsolatban. Erre pedig nem is kell meggyőzőbb példa, mint a most bemutatkozott RAV4 Adventure kivitel, ami minden eddiginél vadabb megjelenéssel kívánja altámasztani, hogy az aszfaltról letérve is van keresnivalója a RAV4-nek – ráadásul néhány újítását egy frissítés képében az összes verzió megkapja majd.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Mazda az első CX-5-tel együtt mutatta be forradalmi KODO formanyelvét még 2012-ben, amelyet aztán az összes modelljükre átültettek a japánok. Azóta ugyan csak evolúciós változásokon estek át a jellegzetes vonások, de nem is hiányoljuk a nagy megújulást, hiszen mind a mai napig igazán látványosak tudnak lenni a Mazda modelljei. Ezúttal a második generációs CX-5 frissítéséről rántották le a leplet a gyáriak, és bár egyelőre az amerikai verziót láthatjuk, a legtöbb tekintetben mi is ugyanezeket a módosításokat kapjuk majd meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Sajnos manapság már nemigen számolhatunk be olyan hírekről, amelyeknek nincs köze az elektromos autózáshoz, a Mercedes-Benz kapcsán pedig talán hatványozottan igaz ez, hiszen a csillagosok minden egy lapra feltéve hajtják az elektrifikációt – 2025-től például már csak elektromos platformokat mutatnak majd be, ezzel gyakorlatilag leállítva a belső égésű erőforrásokkal szerelt modellek fejlesztését. Ennek kapcsán némileg meglepő lehet, de mostantól a konnektoros hibrid technológia fejlesztésével sem fognak foglalkozni a gyáriak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Noha a Hyundai már látatlanban is meggyőzött minket annak kapcsán, hogy komolyan veszik az elektromos jövőt, a múlt héten ezt be is bizonyították az Ioniq 5 hazai menetpróbáján. A koreaiak elektromos modellcsaládja pedig hamarosan tovább bővül majd, hiszen érkezik a korábbi Prophecy tanulmány sorozatgyártású verziója Ioniq 6 néven, majd jön egy hatalmas SUV is Ioniq 7 jelöléssel – utóbbiról egyébként nemrég egy ízelítőt is kaptunk. Itt azonban nem lesz vége az újdonságok sorának, ugyanis a Kona Electric utódja is Ioniq néven mutatkozhat be, méghozzá egy megfizethető elektromos autóként.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az újkori Land Rover Defenderre piszok sokat kellett várnunk, ehhez kétség sem fér. Ám ahogy tesztünkből kiderül, igenis, megérte várni – a sokak szerint nem elég kemény terepmodell persze a modern tervezés-gyártás miatt már más tőről fakad mint elődje, ám vakmerősége és terepképességei továbbra is nevéhez méltóan lenyűgözőek. A modell ráadásul sikeres is, amit további verziók kiadásával aknáz ki a gyártó hamarosan.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Volvóból nem is olyan régen kivált Polestar eddig két modellel büszkélkedhet az 1-es és a 2-es képében – igaz, nagyobb szériában csak utóbbi készül. Hamarosan azonban tovább bővül a paletta, hiszen érkezik majd egy szedán, amelyet a Precept koncepcióval vetítettek előre, ám a négyajtós előtt még jön egy luxus SUV, amely a következő generációs Volvo XC90 – melynek vonásait a Recharge koncepció mutatta meg előre – Polestar átirata lesz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nem kevesebb, mint 6 éve röppent fel az első hír arról, hogy az Apple egy elektromos, önvezető négykerekű megalkotásán dolgozik. Alig egy év és rengeteg pletyka után már arról lehetett hallani, hogy leállították a projektet. Azóta is fel-felvetődtek pletykák az almások felől, és most újra szárnyra kapott a hír: ismét megpróbálkoznak egy saját modell fejlesztésével, méghozzá egyedül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az üzemanyagok árának emelkedése nem lassul: szerdától ismét drágábban tankolhatunk majd. A benzin literenkénti átlagára nem kevesebb, mint 6 forinttal drágul, míg a gázolajért 2 forinttal kell majd többet fizetnünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nem túlzás azt állítani, hogy a Subaru az egyik leginkább hagyománytisztelő márka a piacon: modellpalettájukat nemigen bővítik, ragaszkodnak a boxermotorhoz és formáik finoman szólva is evolúciós fejlődést mutatnak – nem mindig tudjuk megkülönböztetni az újabb modelleket a korábbiaktól. Ennek persze van előnye is: a japánok palettáján – noha Európában sajnos már nem – még mindig ott van a régivágású WRX, amely most teljesen új generációba lépett, még ha ez elsőre nem is túlságosan feltűnő.
Add a comment