A 3-as BMW utódlásáról beszélni talán még kissé korai, hiszen a jelenleg futó, 2018-ban bemutatott G20-as generáció még a félidős modellfrissítését sem kapta meg – de ez hamarosan megtörténhet. Egyes hírek azonban már most a következő generációról beszélnek, amely főleg az elektromos variáns miatt lehet érdekes, hiszen a pletykák szerint a középkategóriás villanyos verziójában mutatkozik majd be a BMW vadonatúj Neue Klasse névre keresztelt, dedikált elektromos platformja.

Add a comment

Noha az egyszerű halandók számára, mint amilyen például én is vagyok, nincs túl nagy jelentősége annak, hogy mikor kerül végre gyártásba a Mercedes-AMG minden eddigit felülmúló hiperautója, a One, mégis azért felkaphatjuk a fejünket arra, hogy a már 2017-ben leleplezett modell még mindig nem került gyártásba. Most azonban végre úgy tűnik megvan a végső határidő, amely jövő év közepe lesz.

Add a comment

A Honda nagyobb és divatosabb testbe pakolja a kizárólag hibridként árusított Jazz technikáját, így születik meg az új HR-V e:HEV. Az 1,5 literes DOHC i-VTEC benzines és a villanymotor párosa 131 lóerős eredő teljesítményt és 253 Nm nyomatékot szavatol, bár a 10,6 másodperces gyorsulás nem minősül kiemelkedő eredménynek. Mindenesetre az újdonság hamarosan Európában is piacra kerül, ennek örömére pedig egy teljes galériát kaptunk az autóról a japánoktól.

Add a comment

Hazánkban talán sokaknak nem ismerős, de a Lexus hatalmas, hétüléses terepjárójának, az LX-nek nagy kultusza van például Oroszországban és a Közel-Keleten. Nem csoda hát, hogy a japánok nagy hangsúlyt fektettek a modell vadonatúj generációjára, amely tegnap mutatkozott be, és amellett, hogy megkapta a gyáriak legmodernebb technológiai megoldásait, vadonatúj funkciókat hozott a márka kínálatába.

Add a comment

A Ford az elmúlt hetekben belehúzott: először a frissített Fiesta érkezett meg, majd a kölcsönzött alapokra épülő Tourneo Connect mutatkozott be, most pedig itt a ráncfelvarrott Focus. Fontos modellek sora újult tehát meg, amelyek bár nem hoztak új (saját) műszaki megoldásokat az amerikaiak palettájára, mégis hoztak néhány fontos változást – mint például a továbbfejlesztett formanyelv.

Add a comment

Eljött a nap: a mai napon a gázolaj ára átlépte az 500 forint/literes, korábban vízválasztónak gondolt határt, de ahogyan arra számítani lehetett, nem állt meg az élet. Ezek után a péntekre bejelentett újabb áremelés már szinte fel sem tűnik, pedig a 95-ös benzin literenkénti bruttó átlagára 3, a gázolajé pedig 4 forinttal lesz majd magasabb.

Add a comment

A Volkswagen csoport kisautói közül a Škoda Fabia várt legtovább a generációváltásra, de legalább így legalább még nagyobb ugrásnak érződik az elődhöz képest. Az elődjénél jóval nagyobb autó már rendelhető, a hazai árakat is ismerjük.

Add a comment

Az egyterűek helyét szép lassan átvevő, egyre jobb minőséggel és modernebb, személyautósabb megoldásokkal kecsegtető „dobozos” családi modellek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a piacon. Noha a Ford egyelőre még kínálatában tartja az igencsak öregedő S-Max és Galaxy típusokat, az amerikaiak palettáján is fontosabb szerephez juthat a jövőben a Tourneo Connect, amely új generációba lépett, immár a Volkswagen Caddy műszaki alapjait felhasználva.

Add a comment

A Mercedes-AMG GT már több mint 7 éve mutatkozott be, és a csillagosok sportautója azóta rengeteg új változattal bővült, és több frissítésen is átesett. Az autó formái pedig továbbra is igazán naprakészek és látványosak, ám lassan eljön a búcsú ideje, amit már a végső csúcsmodell, a Black Series verzió bemutatkozása is előrevetíthetett. Most úgy hírlik, decemberben végleg leáll a Coupé és a Roadster gyártása is.

Add a comment

A Polestar mostanában nagyon beindult, ami persze nem is csoda, hiszen tőzsdére megy a gyártó, és ilyenkor mindig szükség van az erős jelenlétre. Noha egyelőre új modellekben még nem nyilvánult meg ez az igyekezet, de a következő két évben három vadonatúj típus is érkezik majd, ráadásul igen izgalmas kategóriákba. Nemrég pedig a márka vezérigazgatója igyekezett felhelyezni a térképre a Polestart, méghozzá nem is akárhova – a Porsche ellen igyekeznek harcba szállni a jövőben.

Add a comment

A MINI modelljeit már most is a prémium kategóriába soroljuk, ami természetesen nem véletlen: minőségi megoldások, és ennek megfelelő árcédula jellemzi a BMW kezében lévő angol márka autóit. A gyáriak főtervezője azonban elárulta, hogy autóik következő generációját egy kicsivel még feljebb szeretnék pozícionálni – mindezt ráadásul úgy, hogy közben egyszerűsítik is azokat.

Add a comment

Szerdán eljön a nap, amire sokan azt gondolták, hogy sorsfordító lesz: a MOL nyolc forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi listaárát, ami azt jelenti, hogy a hét közepétől a dízel bruttó átlagára átlépi az 500 forint/literes határt. Mindeközben ráadásul a benzin is drágul 6 forinttal. Bár korábban sokan jósolták, hogy megáll az élet, ha elérjük ezt a határt, most nagy összegben mernénk fogadni, hogy szerdától is ugyanannyian állnak majd sorba a töltőállomásoknál, miközben az üzemanyag árával együtt szinte minden más termék ára is szépen kúszik majd felfelé.

Add a comment

Egy kissé szokatlan, de alapvetően nem meglepő irányból, Ausztrália felől érkeznek a következő Ford Rangerrel kapcsolatos legújabb fejlemények. Az autót ugyanis tőlünk távol, de globális modellként tervezték. Az aktuális videón szereplő pickup álcáját az anyacég melbourne-i formatervező központja készítette el. A hegyvidékek által inspirált, kék, fekete és fehér színekből építkező matricázás érdekessége, hogy egyes elemeire fényvisszaverő réteg került – ez pedig főleg napsütésben megnehezíti a végleges formák pontos megítélését.

Add a comment

Érdekes statisztika látott napvilágot a minap a Volkswagen által gyártott, kifejezetten népszerűnek és elérhetőnek szánt kompakt elektromos autóval, pontosabban az ID.3 értékesítésével és ügyfeleivel kapcsolatban. A német villanyautó vásárlóinak mintegy fele ugyanis sosem vett még korábban VW-t.

Add a comment

Éppen tegnap magasztaltuk a Mazdát annak kapcsán, hogy a trendekkel szembe menve a következő Mazda 6 hátsókerékhajtású platformot és hathengeres erőforrást kap. Erre a japánok a mai nap újabb négy modell érkezését jelentették be, és bár ezek egytől-egyik crossoverek lesznek, így is igazán izgalmasnak ígérkeznek, hiszen már az új padlólemezre épülnek. A hangulat pedig az MX-30-ban visszatérő Wankel-motor okán hághat a tetőfokára – még ha csak hatótávnövelő funkcióról is beszélhetünk.

Add a comment