A 3-as BMW utódlásáról beszélni talán még kissé korai, hiszen a jelenleg futó, 2018-ban bemutatott G20-as generáció még a félidős modellfrissítését sem kapta meg – de ez hamarosan megtörténhet. Egyes hírek azonban már most a következő generációról beszélnek, amely főleg az elektromos variáns miatt lehet érdekes, hiszen a pletykák szerint a középkategóriás villanyos verziójában mutatkozik majd be a BMW vadonatúj Neue Klasse névre keresztelt, dedikált elektromos platformja.
Mielőtt azonban sokan a szívükhöz kapnának, a 2025-re tippelt, sokak szerint NK1 jelöléssel érkező tisztán elektromos 3-as nem azt jelenti majd, hogy teljesen kihalnak a belső égésű erőforrások a szériából. Az a helyzet ugyanis, hogy a legfrissebb hírek szerint az NK1 kódjelű, dedikált elektromos platformra épülő 3-as mellett egy másik alapokra épülő, benzines és dízelmotorokkal szerelt verzió is elkészül – noha nyilván ezekben a változatokban is széles körben lehetnek majd jelen az elektromos rendszerek, minimum egy 48 Voltos, lágy hibrid képében.
Zöld rendszám már most is van, de a frissítéssel teljesen elektromos verzió is jöhet
Mindez azt jelentheti, hogy a BMW akár a Mercedes-Benz útjára léphet, aki bár más néven, de a hagyományos modelljeikkel egyértelmű párhuzamot vonva mutatta be dedikált elektromos autóit, mint az EQS-t az S-osztály, vagy az EQE-t az E-osztály megfelelőjeként. Az már más kérdés, hogy a bajorok például formailag mennyire szeretnék elválasztani egymástól a két azonos méretű autót, hiszen a csillagosok ezen a fronton nem szégyenlősködtek, és az EQ modellek teljesen egyedi formákat kaptak.
A vadonatúj elektromos platform természetesen minden szempontból új szintre lép majd: a hírek szerint akár 700 kilométeres hatótávval és a házon belül tervezett elektromotoroknak hála még nagyobb teljesítménnyel számolhatunk – töltés szempontjából a már több mint elegendő 350 kW-os gyorstöltésről szólnak a hírek. Frank Weber, a bajorok kutatási és fejlesztési vezetője már azt is belengette, hogy teljesítményorientált modellek is használni fogják majd a Neue Klasse platformot, ami alapján talán elkezdhetünk készülni az első tisztán elektromos M3-asra is.