Sokan ellenkeznek még mindig az elektromos hajtásláncok kapcsán – főleg, amikor olyan márkák kerülnek szóba, mint például a Porsche. Úgy tűnik azonban, hogy hiába a nagyhangú ellentábor, az eladási számok mégis azt mutatják, hogy nem hiába fektetnek hatalmas összegeket és energiákat a villanyos modellek fejlesztésébe a németeknél, a Taycan ugyanis az emelt hasmagasságú modelleken innen minden típust maga mögé tudott utasítani a márka palettáján eddig az idei évben.
Egészen pontosan 28.640 Taycan kelt el eddig 2021 első három negyedévében, mindez pedig azt jelenti, hogy többen választották az elektromos modellt, mint a 911-et (27.972 db), a Panamerát (20.275 db) és a 718 modelleket (15.916 db). Az összehasonlítás nyilván problémás lehet, hiszen a Taycan egy négyajtós modell, így helyette biztosan nem választanának egy 718 Boxstert. Ellenben a Panamerával szembeni tetemes előnye már sokatmondó lehet, még ha ezekben a számokban nyilván az újdonság hatása is közrejátszik.
A Macan már régóta piacon van, de még mindig szép számokat produkál
Azért a csúcson továbbra is a Cayenne (62.451 db) és a Macan (61.944 db) tanyázik. Utóbbi annyiból meglepő lehet, hogy jelenleg a legöregebb modell a márka kínálatában, és immár másodszor frissült – ráadásul a következő generáció tisztán elektromos lesz. Összességében egyébként 13 százalékkal nőttek a Porsche eladásai az elmúlt év azonos időszakához képest, és gyakorlatilag minden piacon növekedés volt megfigyelhető.
A gyáriak elmondták, hogy Amerikában szépen emelkedtek a számok, hiszen körülbelül 30 százalékkal volt nagyobb a kereslet a Porsche modelljei iránt, míg Kínában „mindössze” 11 százalékkal vettek több autót, mint tavaly. A németek arra is rávilágítottak, hogy a rendelések alapján optimisták a jövőre nézve, és bár a chiphiány mindenkit érint, igyekeznek lépést tartani a vásárlók igényeivel.