A következő generációs Ford Ranger egy igazi globális modell lesz, hiszen több mint 180 piacon lesz majd elérhető. Nem nehéz tehát kitalálni, hogy igazán fontos modell a gyáriak számára, aminek megfelelően a hamarosan esedékes bemutató előtt számos tesztnek vetették alá. A korábbi érdekes álcázás után most ezekről mutattak meg egy rövid kisfilmet a gyáriak, amelyből túl sok újdonságra ugyan nem derül fény, de tele van érdekességekkel.

A Ford elmondása szerint például 10 ezer kilométeren át nyúzták sivatagi körülmények között az autót, amely a gyáriak szerint 1,25 millió kilométernek felel meg normál használatban, illetve 625 ezer kilométernek felel meg teljes terhelés melletti használatban – hogy ezek miből jöttek ki, arra azért kíváncsiak lennénk, de tény, hogy komoly igénybevételnek volt kitéve az autó. A prototípusoknak olykor 50 Celsius fok feletti hőmérsékletet és alpesi hágókkal is meg kellett küzdeniük – vontatás közben.

Minden körülmények között bizonyítania kellett az autónak

Ha mindez még nem lenne elég, több ezer órán keresztül tesztelték virtuálisan, számítógépes szimulációkon is az új Rangert a Ford laboratóriumaiban. Mindez segített a fejlesztés felgyorsításában, míg a kemény körülmények közötti tesztek fontosabbnak bizonyultak a tartósság szempontjából. A mesterséges környezetben végzett tesztek – például a felfüggesztés folyamatos terhelése akár egy héten keresztül – segítettek a mérnökökben a gyorsabb munkában.

Hamarosan bemutatkozik - a F-150 formai megoldásait örökli

A Volkswagen Amarok alapjait is kölcsönző újdonság bemutatójának időpontját egyelőre még homály fedi, de egyre inkább igyekeznek felkorbácsolni az érdeklődést a gyáriak, így nem kizárt, hogy már a következő hetekben leleplezik a vadonatúj modellt, amely Európába nagy valószínűséggel dízelmotorral érkezik majd meg, de az sem kizárt, hogy valamilyen formában egy elektromos rendszer is megjelenik majd a pickupban.