Hazánkban talán sokaknak nem ismerős, de a Lexus hatalmas, hétüléses terepjárójának, az LX-nek nagy kultusza van például Oroszországban és a Közel-Keleten. Nem csoda hát, hogy a japánok nagy hangsúlyt fektettek a modell vadonatúj generációjára, amely tegnap mutatkozott be, és amellett, hogy megkapta a gyáriak legmodernebb technológiai megoldásait, vadonatúj funkciókat hozott a márka kínálatába.

A Toyota Land Cruiser mindenkori csúcsmodelljével – amely szintén nemrég lépett új generációba, de sajnos hazánkban nem lesz elérhető – mindig is szoros kapcsolatban álló LX továbbra is alvázas felépítést kap, ám egy új, TNGA-F platform képében, amely minden szempontból jobb tulajdonságokat kínál. Ami a külsőt illeti, az autó – bár sok helyen látszik a Land Cruiser rokonság – a Lexus NX-szel bevezetett új formanyelvet igyekezett átültetni a hatalmas testre.

Hazánkban talán sokaknak nem ismerős, de a Lexus hatalmas, hétüléses terepjárójának, az LX-nek nagy kultusza van például Oroszországban és a Közel-Keleten. Nem csoda hát, hogy a japánok nagy hangsúlyt fektettek a modell vadonatúj generációjára, amely tegnap mutatkozott be, és amellett, hogy megkapta a gyáriak legmodernebb technológiai megoldásait, vadonatúj funkciókat hozott a márka kínálatába.

A Toyota Land Cruiser mindenkori csúcsmodelljével – amely szintén nemrég lépett új generációba, de sajnos hazánkban nem lesz elérhető – mindig is szoros kapcsolatban álló LX továbbra is alvázas felépítést kap, ám egy új, TNGA-F platform képében, amely minden szempontból jobb tulajdonságokat kínál. Ami a külsőt illeti, az autó – bár sok helyen látszik a Land Cruiser rokonság – a Lexus NX-szel bevezetett új formanyelvet igyekezett átültetni a hatalmas testre.

A Lexus új formanyelvét ültette rá a Land Cruiser alapformáira - galéria

Ennek keretében a normál verziókon ugyan maradt az orsó alakú hűtőrács, mégis teljesen új koncepciót követ a hatalmas elem, hiszen a keret nélküli vízszintes osztásokkal jobban beleolvad az autó orrába. Az F Sport verziónál azonban maradt a kirívó megoldás. Hátul ugyancsak az NX-et követi az óriás: az L alakú helyzetjelzőket egy fényív köti össze, amely alatt a megszokott Lexus logó helyett egy felirat díszeleg.

Az összhatás elegáns, de mégis agresszív, amit persze a hatalmas méretek csak még inkább felerősítenek. Az utastérben a Lexustól megszokott minőségi megoldásokkal találkozhatunk, és megjelent néhány olyan újdonság is, amelyek a Lexus kínálatában még sosem voltak elérhetők. Ilyen a duplaképernyős rendszer, amely – ahogyan azt a neve is elárulja – két megjelenítővel büszkélkedhet a középkonzolon. A 12,3 colos felső egység a szokásos információkat jeleníti meg a navigáció, az audiorendszer vagy éppen az okostelefonos kapcsolódás képében, míg az alsó, 7 colos egység a klíma és a vezetési üzemmódok kezelésére szolgál, de mindeközben megmaradt egy fizikai klímakonzol is.

Belül bőven vannak újdonságok - galéria

Az autólopás kockázatának csökkentése érdekében ujjlenyomat-érzékelős start gombot is kapott az autó, amely szintén újdonság a márka palettáján. Az utastérben természetesen a legmagasabb minőségű anyagokkal találkozhatunk, és a gyáriak – gondolva a legtehetősebb ügyfelekre is – egy VIP modellváltozatot is megalkottak, ami a második sorban két különálló luxusfotellal örvendezteti meg azokat, akik esetleg sofőrös autóként számítanának az LX-re.

A felárért hatalmas hátsó szórakoztató rendszert és középen dedikált kezelőpanelt kapott hátsó fotel az első utas oldalán akár 1,1 méteres lábteret és kényelmes lábtartót is kínál – az akár 48 fokban dönthető üléstámláról nem is beszélve. Légbefúvókból a tetőre és a középső konzol oldalára is került, így biztosítva a kívánt hőmérsékletet. Természetesen a normál hátsó üléspad is kiváló kényelmet kínál, és opcionálisan akár két plusz ülés is kérhető, melyeket a csomagtérből lehet előhajtogatni.

A VIP verzió kőkemény luxust kínál - galéria

Technológiai fronton is hozott újdonságokat az LX, ugyanis amellett, hogy a Lexus összes modern vezetéstámogató és biztonsági rendszerét megkapta, két új, terepjárást elősegítő funkciót is köszönthetünk. Mindkét esetben kamerák segítik a vezető dolgát: az egyik rendszer képes megmutatni az autó hátulja alatti területet, a másik pedig az autó közvetlen környezetét varázsolja a hatalmas multimédiás képernyőre, ezzel megkönnyítve a manőverezést.

Az elődhöz képest 200 kilogrammot sikerült lefaragni a tömegből, ami mondanunk sem kell, hatalmas eredményt – miközben a merevség 20 százalékkal nőtt. Emellett a futóművet úgy alakították ki a gyáriak, hogy terepen és közúton is jobb teljesítményt nyújtson. Az üzemmódválasztó automata, földutas, sáros, homokos, havas és sziklás beállításokat vonultat fel. Az LX 45 fokos emelkedőket is le tud gyűrni, a gázlómélysége pedig 700 mm.

Új, terepezést segítő megoldásokat kapott - galéria

Erőforrásból kétfélét kínál a Lexus: benzines fronton a korábbi nagy V8-ast egy új 3,5 literes, duplaturbós V6-os váltotta 415 lóerővel és 650 Nm-es csúcsnyomatékkal LX 600 néven. Az LX 500d 3,3 literes, ugyancsak V6-os duplaturbós dízelmotorja pedig 299 lóerőt és 700 Nm-t kínál a vásárlók számára. Mindkét hajtáslánc esetében a japánok tízfokozatú automata váltója juttatja el az erőt a kerekek felé.

Az LX nagy valószínűséggel nem lesz elérhető hazánkban, amit ugyanúgy sajnálunk, mint azt, hogy a Toyota Land Cruiser csúcsváltozatának vadonatúj változatát nem kapjuk meg. Ugyanakkor a gyáriak döntése érhető, hiszen egyrészt a szigorú környezetvédelmi előírások nem kedveznek az ilyen hatalmas, valódi terepes modelleknek, másrészt az európai kereslet elhanyagolhatónak mondható az ilyen típusok iránt. Mindenesetre azért szívesen kipróbálnánk a Lexus újdonságát.