A Ford az elmúlt hetekben belehúzott: először a frissített Fiesta érkezett meg, majd a kölcsönzött alapokra épülő Tourneo Connect mutatkozott be, most pedig itt a ráncfelvarrott Focus. Fontos modellek sora újult tehát meg, amelyek bár nem hoztak új (saját) műszaki megoldásokat az amerikaiak palettájára, mégis hoztak néhány fontos változást – mint például a továbbfejlesztett formanyelv.
Az először a Fiestán bemutatott, majd a Tourneo Connecten is felismerhető friss formák talán a Focus esetében tudtak a legjobban kibontakozni. Ráncfelvarrás lévén ezúttal nagyobb részt az autó orrát érintette a változás, ahol átszabott lökhárítót, még hangsúlyosabb hűtőrácsot és élesebbre húzott fényszórókat kapott, amelyek agresszivitását a LED-es nappali menetfények is fokozzák. Ami a hátsót illeti, ezen a fronton csak finom módosításokat találunk, például fényszórók új grafikája képében.
Hátul nem szembetűnő a változás - galéria
A LED-es fényszórók immár az alapár részét képezik. Az Active változat továbbra is mutatós, crossoveres elemekkel tesz terepes benyomást, az ST Line és ST verziók pedig méhsejt mintázatú hűtőráccsal és sportosabb lökhárítókkal mutatnak dinamikusabb képet. Az utastérbe bepillantva rögtön szembetűnő lehet az új, hatalmas multimédiás képernyő.
A 13,2 colos érintős panel még a prémium kategóriában is nagynak számít, ráadásul nem csak megnőtt a monitor, hanem megkapta a Ford legújabb, SYNC 4 operációs rendszerét, amely online frissítéseket kap majd, és természetesen mindenféle kapcsolódási lehetőséget támogat – amit lehet, vezeték nélkül is. Az új, giga-képernyő érkezésével sokak bánatára búcsúznunk kell a klímakonzoltól, ugyanis a légkondi kezelését ezentúl a multimédiás rendszeren keresztül tudjuk majd kivitelezni. Technológiai fronton a FordPass alkalmazás jelent majd újdonságot, amivel okostelefonunkon keresztül irányíthatjuk majd az autó több funkcióját is.
Hatalmas érintőképernyőt kapott, de elvették a klímakonzolt
Praktikus részletek terén is találkozhatunk újdonsággal: a Ford elmondása szerint a vásárlók kérésére találták ki az új csomagtérelválasztó megoldást, amely a padlólapot felhajtva keresztbe leválaszt egy részt a térből, ahová a koszos, vizes cuccokat lehet elhelyezni, köszönhetően a vízálló, könnyen tisztítható borításnak. Például egy sáros csizmát, ahogyan az a képen is látható, vagy egy vizes esernyőt. Ez egyébként egy jópofa, hasznos új funkció lehet.
Ami a hajtásláncokat illeti, a benzines fronton már eddig is kizárólag háromhengeresek voltak elérhetők a Focushoz, ám a frissítéssel már csak és kizárólag az egyliteres EcoBoost egység marad a kínálatban. 48 Voltos elektromos rendszer nélkül 100 és 125, míg a lágy hibrid egységgel 125 és 155 lóerővel lesz elérhető az autó. Alapáron minden verzióhoz hatsebességes manuális váltó társul, de a 48 Voltos hibrid rendszerrel ellátott változatokhoz egy új, hétsebességes , duplakuplungos automata váltó is elérhető lesz.
Praktikus megoldásokkal bővült a kínálat - galéria
Egy kivétel azért van, ugyanis az ST verzióban továbbra is a négyhengeres, 2,3 literes turbós benzines dolgozik majd, változatlanul 280 lóerővel. A frissített ST a korábbi Recaro sportülések helyett saját fejlesztésű megoldásokat kapott, és újdonságként jelent meg a képeken látható zöld fényezés is a kínálatban.
A 280 lóerős ST-nek jól áll a szúrósabb tekintet
Dízelfronton az 1,5 literes motor marad a kínálatban 95 vagy 120 lóerővel, ugyancsak hatfokozatú kézi váltóval – az erősebb kivitel azonban elérhető lesz nyolcfokozatú automatával is. Az újdonság valószínűleg már csak 2022-ben ér majd el a kereskedésekbe, és ahogyan az újautó piacon mindenhol – még frissítés nélkül is –, valószínűleg esetében is számolhatunk majd az árak emelkedésével.