Az egyterűek helyét szép lassan átvevő, egyre jobb minőséggel és modernebb, személyautósabb megoldásokkal kecsegtető „dobozos” családi modellek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a piacon. Noha a Ford egyelőre még kínálatában tartja az igencsak öregedő S-Max és Galaxy típusokat, az amerikaiak palettáján is fontosabb szerephez juthat a jövőben a Tourneo Connect, amely új generációba lépett, immár a Volkswagen Caddy műszaki alapjait felhasználva.
A Ford és a Volkswagen gyakorlatilag csereügyletet kötött, hiszen míg a következő generációs Amarok a hamarosan érkező vadiúj Ranger alapjaira épül, addig a Tourneo Connect a Caddy műszaki megoldásait kapta meg. Ez pedig már első ránézésre is jól látható: ahogyan az ilyen esetekben lenni szokott, a frontrészt teljes egészében a Ford formanyelvére szabták, ám profilból és hátulról szembetűnő a rokonság. A Caddy szögletesebb megoldásai azonban a Tourneo Connect esetében sem hatnak idegennek, így a forma harmonikus tudott maradni az orr friss formáival is.
Hátulról egyértelmű a rokonság - az Active verzió crossoveres részletei mutatósak
Az újdonság kétféle hosszúságban érhető el, és természetesen hétüléses kivitelben is kérhető. Az autó Active, Trend, Titanium és Sport változatokban lesz elérhető. Míg az Active a Fordtól szokásos módon crossoveres kiegészítőket kap körben, addig a Sport dinamikus részletekkel igyekszik vonzóbbá válni. A Trend és a Titanium lesznek a „normál” kivitelek, de utóbbi természetesen díszesebb megjelenést kap majd, például plusz krómelemeknek köszönhetően.
Az utastérben szintén nem gondolták túl a „fordosítást”: saját kormányt és műszeregységet kapott az autó, illetve amennyi ebből a képeken látszik, a multimédiás rendszer szoftverjének megjelenítését is valamennyire az amerikaiak stílusára szabták. Minden más érintetlen maradt, így nélkülöznünk kell a klímakonzolt és szinte minden fizikai kezelőszervet, aminek azért vannak hátulütői – ezekre pedig Szabó kolléga a Caddy tesztjében rá is világított. Egyébként kizárólag az alap, Trend kivitel kapja a kisebb, 8,25 colos érintőképernyőt, míg minden más szinten már a 10 colos megjelenítő jár navigációval és modern kapcsolódási lehetőségekkel. Felárért 10,25 colos digitális műszeregység is kérhető.
Saját kormányt és műszeregységet kapott - galéria
Természetesen a praktikum kapta a legnagyobb hangsúlyt: kétoldali tolóajtón keresztül férhetünk hozzá a hátsó szekcióhoz, az ülések háttámlája pedig ledönthető, de akár teljesen ki is vehetők a hátsó székek. A rövidebb verzióban így 2,6, a nagyobbikban pedig 3,1 köbméter áll rendelkezésre, és köszönhetően az első utasülés ledönthető üléstámlájának, akár 3 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A hangulatot a panorámatető fokozhatja, a használhatóságot pedig több pohártartó és méretes tárolórekeszek segítik. A kényelmet az opcionális ülések fokozhatják négyirányú deréktámasszal.
Ami a technológiát illeti, 19 különböző asszisztensrendszer áll rendelkezésre, tehát a kategória csúcsát képviseli az autó ebből a szempontból – az persze más kérdés, hogy ezeknek borsos ára lehet. Természetesen van okostelefonos alkalmazás is, amelyen rengeteg funkciót érhetünk el távolról is. Hajtásláncok tekintetében is szoros a rokonság a Caddyvel, de a Ford természetesen átnevezte saját nómenklatúrája szerint az erőforrásokat.
A lényeg a praktikum és a használhatóság - galéria
A 1,5 literes TSI így most EcoBoost lett, és a 114 lóerőt és 220 Nm-es csúcsnyomatékot biztosító változata lett elérhető a Tourneo Connecthez. A kétliteres TDI a Fordnál az EcoBlue nevet viseli, és kétféle verzióban, 112 lóerővel és 280 Nm-rel, illetve 122 lóerővel és 320 Nm-es nyomatékkal elérhető. Alapáron hatfokozatú manuális váltó jár minden verzióhoz, de felárért kérhető hétfokozatú DSG… bocsánat, Powershift duplakuplungos automata váltó is. A modellhez elsőként összkerékhajtás is elérhető az izmosabb dízelmotor mellé.
A piaci bevezetés 2022 tavaszán indul, és nem lepődnénk meg, ha az árak nagyjából a Caddy szintjén mozognának majd – legfeljebb kicsivel lehet kedvezőbb majd a Ford modellje, de az is csak bizonyos változatok esetén.