Noha az egyszerű halandók számára, mint amilyen például én is vagyok, nincs túl nagy jelentősége annak, hogy mikor kerül végre gyártásba a Mercedes-AMG minden eddigit felülmúló hiperautója, a One, mégis azért felkaphatjuk a fejünket arra, hogy a már 2017-ben leleplezett modell még mindig nem került gyártásba. Most azonban végre úgy tűnik megvan a végső határidő, amely jövő év közepe lesz.
Már a 2017 őszi bemutató alkalmával is elmondták, hogy még legalább 1,5 évre szükségük van a mérnököknek arra, hogy piacra kerülhessen a Forma-1-es versenygépből érkező hajtáslánccal szerelt autó. A leplezés után egy évvel közölték a gyáriak, hogy 9 hónapos csúszásban vannak, de ez még mindig csak azt jelentette volna, 2020 első félévében már a vásárlókhoz kerülhet a One. Ennek ellenére mind a mai napig nem lehetett tudni, hogy mégis mikor kaphatják meg autóikat az ügyfelek, akik bizonyára nem kis összeget tettek le az asztalra annak érdekében, hogy az övék lehessen egy példány a hiperautóból.
A Mercedes-AMG még azt is belengette, hogy az abszolút Nürburgring csúcs is elképzelhető
A hírek szerint a késés nagy részét az okozta, hogy a mérnökök nehezen találtak megoldást arra, hogy a Forma-1-es autóból érkező 1,6 literes V6-os egység megfeleljen a környezetvédelmi előírásoknak. Elmondták, hogy az alacsony fordulatszám a hibás, ugyanis a versenygépekben a fojtószelepek szivárognak, ez azonban nem jelent gondot, hiszen az alapjárat 5000-es fordulaton van. Ilyen magas alapjárat azonban nem lehetséges egy utcai autóban, hiszen egyrészt a tartósság – a maximális fordulatot le kellett csökkenteni 11.000-re –, másrészt a környezetvédelmi normák nem engedik.
Ahogyan Tobias Moers, az AMG vezetője fogalmazott: „1200-as alapjáraton teljesíteni kell a kibocsátási normákat, ehhez pedig stabil alapjárat kell. Amennyiben az alapjárat instabil, a kibocsátási értékek is instabilak lesznek.” A másik probléma a hírek szerint az volt, hogy az 1000 lóerő fölötti teljesítményt úgy tudja leadni az autó, hogy az ne okozzon gondot a közúti használat közben sem.
Úgy tűnik jövőre már biztosan örülhetnek a vásárlók
Úgy tűnik azonban, hogy jövő év közepén végre elérkezik az idő, és utcára gurulhatnak az első példányok – a 275-ből. Pontos dátumot azonban most sem kaptunk.