- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Bentley azon kevés márka egyike, amely még kínál tizenkét hengeres erőforrást, méghozzá egy hatliteres W12-es benzinmotor képében, amely a Continental GT Speed modellekben nem kevesebb, mint 659 lóerőt és 900 Nm-es nyomatékot kínál. Annak érdekében, hogy ezt az erőt még intenzívebben tudja a világ tudtára adni, a Bentley mérnökei összeálltak az Akrapovič csapatával, hogy egy titán sport kipufogórendszert fejlesszenek az autóhoz – a hangzás mellett pedig természetesen egyéb előnyökkel is jár az újdonság.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Éppen tegnap írtuk meg, hogy a Porsche Macan benzines változatai már nem fogják megélni a generációváltást, és 2024-től már kizárólag elektromos változatban lesz majd elérhető a németek kisebbik SUV-ja. Mára is jutott egy hasonló hír a Porsche háza tájáról: ezúttal ugyan nem hivatalos forrásból, de arról számoltak be a külföldi lapok, hogy döntés született a 718 Boxster és Cayman jövőjéről is, és a gyáriak beszálló sportmodelljei is tisztán elektromos hajtásláncot kapnak a következő generáció bemutatkozásával.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A széndioxid-kibocsátás csökkentése – sőt, hosszabb távon megszüntetése – már minden gyártó számára (kötelező) prioritás lett, de vannak olyan márkák, akik ennél is komolyabban veszik a fenntarthatóságot és a környezetvédelmet. A Volvo például azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra teljesen eltűnnek a kínálatából az állati eredetű bőrborítások, és a felhasznált anyagok 25 százaléka újrahasznosításból származik majd.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az elektromos jövő sok szempontból új távlatokat nyithat a gyártók számára. Ugyan a vezetés szerelmeseinek igazi tragédia az öblös belső égésű erőforrások eltűnése, a villanyautók előnyeit azért nekünk is el kell ismernünk. Ezek közül pedig a legkiemelkedőbb az elektromos platformok nyújtotta szabadság a mérnökök és tervezők számára, aminek köszönhetően talán ismét találkozhatunk majd izgalmasabb modellekkel a prémiumokon innen. Ilyen lehet az a modell is, amelyet a Volkswagennel kapcsolatban pletykálnak – egy kőkemény elektromos terepjáró.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Maserati már jó ideje nem igazán találja a helyét, és bár az MC20 sportautóval – amely később tisztán elektromos verzióban is elérhető lesz – igyekeztek némi szenzációt szolgáltatni, ez csak félig-meddig sikerült neki. Hamarosan azonban itt az újabb esélyük, méghozzá a második SUV-juk bemutatásának képében, amely a Grecale nevet kapja, ésnovember 16-án mutatkozik majd be Milánóban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Porsche Macan már relatív régen, 2014 óta van a piacon, amire jó bizonyíték, hogy idén nyáron már a második nagyobbacska – azaz a külső és a belső megoldásokat is érintő – frissítését is megkapta. Ennek azonban megvan az oka, hiszen amellett, hogy még mindig frissnek hat az autó, már tavaly bejelentették, hogy a következő generáció tisztán elektromos hajtásláncot kap majd, ennek finomhangolására azonban kellett még egy kis idő a gyáriaknak. Eddig azonban nem volt egyértelmű, hogy a villanyos verzió mellett maradnak-e a belsőégésű erőforrások, most azonban kiderült, hogy 2024-től valószínűleg már csak elektromos Macannal találkozhatunk majd a Porsche kínálatában.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Ugyan a döntés még nem született meg, de reméljük a Ford Europe vezetői egyetértenek majd Jim Farleyval, a márka vezérével, és végül mégis eljut majd az öreg kontinensre a Bronco. Ennek reményében nyilván nagyobb érdeklődéssel figyeljük a típus sorsát, amely 2022-ben komoly izgalmakat tartogat. A gyáriak ugyanis egy ízelítő videó kíséretében hivatalosan is megerősítették, hogy érkezik a Raptor verzió.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A mai naptól a benzin és a gázolaj literenkénti bruttó átlagára egységesen 457 forint, de nem sokáig marad ez így. Pénteken ugyanis megismétlődik az ellentétes irányú ármozgás, és míg a benzin 2 forinttal olcsóbb, addig a gázolaj 4 forinttal drágább lesz majd literenként. Így ezen a héten összességében 4 forinttal csökken majd a benzin ára, miközben a dízelért 11 forinttal kell majd többet fizetnünk, ezzel tovább srófolva a már ma megdöntött történelmi rekordot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A BMW-től már megszokhattuk, hogy nem feltétlenül vár egy nagyobb modellfrissítésig, hogy megújítsa autóinak kínálatát – ez persze a gyorsan változó körülmények miatt is elvárható. Ezúttal is számos BMW-hez váltak elérhetővé újdonságok, legyen szó egy újabb hajtáslánc-változatról, egy friss technológiai megoldásról vagy akár csak egy új színárnyalatról.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az Alfa Romeo feltámadását sokan várták, és amikor az olaszok bemutatták a Giuliát, még annál is többen fogadták örömmel az újdonságot, amivel egyben feljebb is kívánta pozícionálni magát a márka. A Giulia pedig kifejezetten jól sikerült: persze megvannak a maga hibái, de az Alfa Romeo vezetés élményét középpontba helyező filozófiáját tökéletesen hozza, mellé pedig jó minőség és hátsókerékhajtás társul. Az olaszoknak mégsem sikerült befutni, de az azóta a Stellantis képében létrejött óriáskonszern nem mond le az Alfáról – legalábbis egyelőre –, és új vezetőre bízta a márkát, aki leszögezte, hogy továbbra is a vezethetőség lesz a középpontban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Talán sokan már nem is emlékeznek rá, de én az áprilisi bemutató óta reménykedek benne, hogy a Hyundai elhozza majd hazánkba is a Staria névre keresztelt, egészen futurisztikus kisbuszt – Németországban például elérhető a modell. A megosztó, de kétségkívül rendkívül látványos modellt egyelőre csak kicicomázott luxus, vagy legalábbis finom változatokban láthattuk, ám most megérkezett a munkás változat is Load utónévvel, ami természetesen jóval egyszerűbb megoldásokat vonultat fel, de így sem fest kevésbé kirívó képet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Noha a Ford Bronco igazi legendának számít, Európában közel sem örvend akkora népszerűségnek, mint mondjuk a Jeep Wrangler vagy a Land Rover Defender – persze erre kézenfekvő magyarázat, hogy sosem volt elérhető nálunk, ráadásul egyébként sem volt folyamatos a típus pályafutása. Ennek ellenére a legújabb generáció bemutatásakor valószínűleg jópáran szomorkodtak, amikor kiderült, hogy a Ford nem tervezi Európába hozni a modellt. Most azonban úgy tűnik, hogy ez akár változhat is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Mercedes-Benz már egyértelműen az elektromos jövő vonatkozásában gondolkodik mindenről, így például az AMG részlegről is. Egy interjúban nemrég arról ejtett szót a márka egyik magas rangú vezetője, hogy az izgalmakról és a márka arculatát építő modellekről a jövőben sem szabad lemondani, erre a célra pedig kiváló lehetőséget nyújtana egy elektromos kabrió.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Egymással szemben megy majd szerdán a benzin és a gázolaj ára: mintha csak az lett volna a cél, hogy a két üzemanyagtípust egy szintre hozzák, a benzinért átlagosan literenként 2 forinttal kevesebbet, a dízelért azonban 7 forinttal többet kell majd fizetnünk a hét közepétől. Ezzel egyébként a gázolaj ára történelmi csúcsot döntött.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Noha az olasz kormányzat próbál küzdeni azért, hogy ikonikus sportautó-gyártóikat valahogyan mentesíteni tudja az Európai Unió szigorú károsanyag-kibocsátási normái alól, egyre inkább úgy tűnik, hogy ez sajnos nem fog menni. Noha a Ferrari palettáján már most két hibrid modellt találhatunk a 296 GTB és az SF90 képében, ezek nem a márka egyik védjegyének tartott V12-es erőforrással vannak szerelve, és amennyiben szeretnék megtartani a tizenkéthengeres egységet az olaszok, valamit lépniük kell ezügyben.
Add a comment