200 autó – minden bizonnyal sokkal többre rúgna ez a szám, ha a Mercedes-Maybach neve alatt több modellsorozat is szerepelne, viszont, mivel csak a GLS és az S-osztály elérhető az abszolút luxust jelképező almárka égisze alatt, így belőlük készül stílszerűen 100-100 különleges példány, méghozzá a 100. évforduló alkalmából.
A hosszított S-osztálynál is nagyobb tengelytávú Mercedes-Maybach S-osztály, valamint a GLS Edition 100 nevet viselő kiadása hasonló megoldásokkal jött létre, melyek egy része a nagyszériás modellekből ismerős. A 100. évfordulóját ünneplő almárka mindkét terméke kétszínű fényezést kap: az ezüst és a kék kettőse a különleges státuszt hivatott kihangsúlyozni, épp úgy, mint a C-oszlopon feltűnő Maybach márkalogó és a gazdag krómozás. A limitált példányszámú limuzin kizárólag a biturbó V12-es hajtáslánccal elérhető (620 lóerővel), amely a márka történelmében először párosul összkerékhajtással. Egyébként V8-as motor is van a Maybach S kínálatában, a GLS esetében pedig ez a kizárólagos alternatíva, 564 lóerővel.
Igazi zászlóshajó: a hosszúnál is hosszabb és persze 12 hengere van
Az egyediséget az Edition 100 felirattal ellátott kerekek, a Maybach logó alatt elhelyezkedő Edition 100 felirat és a hasonló megoldású belső küszöb jelképezi – emellett egyedi autóponyva is van a csomagban. Belül exkluzív, fehér bőrkárpitozás jelenti a közös nevezőt, ezüstszínű varrással.
Praktikus szempontok nem játszottak szerepet a színválasztásnál: az eredmény viszont így izgalmas, még, ha kicsit hűvös is
Emellett jóformán teljes a felszereltség, így a különleges, limitált modellek árcédulája minden bizonnyal jóval kövérebb, mint az alapot jelentő társak rendre 81,5 és 62,75 millió forintos alapára.