A széndioxid-kibocsátás csökkentése – sőt, hosszabb távon megszüntetése – már minden gyártó számára (kötelező) prioritás lett, de vannak olyan márkák, akik ennél is komolyabban veszik a fenntarthatóságot és a környezetvédelmet. A Volvo például azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra teljesen eltűnnek a kínálatából az állati eredetű bőrborítások, és a felhasznált anyagok 25 százaléka újrahasznosításból származik majd.

A második tisztán elektromos Volvo, a C40 Recharge több szempontból is rendhagyó lett: ugyan már nem az első kizárólag villanymotorral hajtott modell a svédek palettáján, de az első típus, amely kizárólag elektromos verzióban elérhető, ráadásul az első Volvo, amit csak online lehet majd megvásárolni. Ha pedig mindez még nem lenne elég, a C40 az első olyan autója lett a gyáriaknak, amelyhez egyáltalán nem elérhető bőrborítás.

Az elektromos C40-ben már egyáltalán nincs bőrborítás

Hamarosan azonban a teljes palettára kiterjesztik majd ezt a tilalmat, és 2030-ra tűzték ki, hogy teljesen eltűnik majd az állati eredetű bőr a kínálatból, méghozzá az állatok jólétével és a fenntarthatósággal kapcsolatos etikai felelősségre hivatkozva. Konkrétabban a szarvasmarha-tenyésztés negatív környezeti hatásait emelték ki, beleértve az erdőirtást. Becslések szerint az emberi tevékenységből származó üvegházhatású gázok kibocsátásának körülbelül 14 százalékáért felel az állatállomány, amelynek nagyrésze a szarvasmarha-tenyésztésből származik.

A marhabőr helyett a Volvo kiváló minőségű, fenntartható anyagokat kínál majd bio és újrahasznosított forrásokból. Az egyik példa erre a Nordico, amely a Volvo által létrehozott új matéria. Ez egy olyan textília, amely újrahasznosított anyagokból – például PET-palackokból –, Svédország és Finnország fenntartható erdeiből származó bio anyagokból, valamint a borászatból újrafeldolgozott dugókból áll. A Nordico borítással a következő generációs Volvókban találkozhatunk majd.

A látvánnyal nem lesz gond így sem

A fentiekkel összhangban a Volvo célja, hogy 2025-re a felhasznált anyagok 25 százaléka bio forrásból vagy újrahasznosításból származzon. Nem meglepő módon az állatbőrök eltűnésének 2030-as céldátuma megegyezik a belső égésű erőforrások megszűnésének előrejelzett időpontjával, így még tovább zöldítve a márkát.