A Mission E és vadhajtása, a Cross Turismo óta tudjuk, hogy ha a Porsche egy célt tanulmányként kitűz maga elé, azt rendszerint eléri. A Taycan sikere pedig csak megerősíti a márkát a törekvéseiben, így garantálhatjuk, hogy az IAA-n most bemutatkozó Mission R-ből hamarosan sorozatgyártású versenyautó válik.
Ennél persze messzebb menő következtetéseket is le lehet vonni, de a spekulációkat hagyjuk a végére és nézzük meg, hogy miről van szó! A Mission R egy többé-kevésbé fenntartható anyagokból készült teljesen elektromos versenyautó, amelyet elsősorban egymárkás kupákba szán a Porsche. A jelenleg hasonló szerepkörben tetszelgő 911 GT3 Cuppal azonos köridőkre képes a modell, amely túlnyomórészt szénszálból, emellett pedig lenszálakból készült műanyagból építkezik.
Versenyautó még nem volt ennyire fenntartható?
Tömegről nem beszélt a márka, de csupán 4,326 méteres hosszával egy 718 Caymannál is rövidebb a versenygép, amely kétméteres szélességével és 1,19 méteres magasságával azért túlmutat az utcai típuson. Elöl akár 435, hátul pedig 653 lóerő is sanyargathatja a slick gumikat, így időmérőkön átmenetileg 1100 lóerő áll majd a pilóták rendelkezésére, amely 2,5 másodperces 0-100-as gyorsulásra teszi képessé a Mission R-t. Versenyen már más a helyzet, azonban a 680 lóerős csúcsteljesítményt állandóan, veszteség nélkül képes leadni a speciális akkumulátor-hűtéssel rendelkező versenyautó. A 80 kWh-s akku a jellemző sprinttávokra elég, a feltöltés pedig bő negyedóra alatt is összejöhet.
Egy kijelző már nem is elég belül - galéria
Nincs kétségünk afelől, hogy egy-két éven belül érkezik a sorozatgyártású verzió, vagyis az ügyfélversenyautó, amellyel aztán Németországban, Amerikában és Kínában el is indulhatnak az első sorozatok. Ennél is érdekesebb viszont a rendszámos változatok sorsa: könnyen lehet, hogy a Mission R megelőlegezi egy kisebb, dinamikusabb, kétajtós Taycan érkezését, de az sem feltétlenül véletlen, hogy a gyártó sajtóanyag a 718-as modellsorozathoz hasonlítja a típust…