A Porsche Mission R a hónap elején mutatkozott be, és bár egyelőre tanulmányautó fázisban van, a németek most betekintést engedtek a kulisszák mögé. Ennek pedig az volt az oka, hogy megmutassák, hiába „csak” egy koncepcióról van szó, a fejlesztésre pont ugyanakkora hangsúlyt fektettek, mintha egy sorozatgyártású modellről, vagy a Mission R esetében inkább egy valódi versenyautóról lenne szó – ez pedig több dologról is árulkodhat.
„Ez a Porsche filozófiája. Ez természetesen csak egy prototípus, egy kiállításra készült autó, ugyanakkor megfelel azoknak a magas műszaki elvárásoknak, amelyeket magunkkal szemben támasztunk” – árulta el Michael Behr, a Mission R fejlesztéséért felelős projektmenedzser. A mellékelt fotókon pedig jól látszik, hogy valóban komoly technika rejtőzik az egyébként látványos lemezek alatt, amely újdonságokkal is tud szolgálni az elektromos versenyautók világában.
Nem vették félvállról a fejlesztést - galéria
Az elektromotor állórészének közvetlen hűtése például folyamatos teljesítményleadást tesz lehetővé a Mission R számára versenykörülmények között is. A két motor és az akkumulátor olajhűtésűek – ezt a trükköt a Le Mans-ban versenyző 919 Hybrid versenyautóban fejlesztették ki. Annak érdekében, hogy tartani tudják az 1,5 tonnás tömeget, a mérnökök széles körben alkalmaztak háromdimenziós nyomtatást. Az egysebességes váltó tokja például 30 százalékkal könnyebb lett ennek köszönhetően, mintha öntötték volna.
Persze nem csak ezekkel a divatos módszerekkel lehet súlyt csökkenteni: a minden részletre kiterjedő fejlesztés egyik kiváló bizonyítéka a fékrendszer, amelynek súlyát 12 kilóval tudták csökkenteni az elektromos autókra jellemző regeneratív fékezés előnyeinek kihasználásával. Mielőtt a tervezők egyáltalán megrajzolták volna az egyébként szintén könnyű felépítésű és fenntartható – köszönhetően a természetes anyagoknak és a karbonnak – karosszériát, Lars Kern tesztpilóta egy acél segédváz segítségével már a meztelen autót is tesztre fogta.
Jól nézzük meg, ilyenek lehetnek a 718 modellek utódjai - galéria
Kern elmondta, hogy egészen meglepő volt, hogy mennyire fejlett az autó már ebben az állapotában, és természetesen kitért az azonnal ébredő hatalmas nyomatékra és a vezetési élményre is. A Porsche azért nem minden tanulmányautóját dolgozza ki ilyen részletességgel, de korábban a Boxstert, a Carrera GT-t, a 918 Spydert és a Taycant előrevetítő négykerekűekkel is így jártak el – utóbbi volt ugyebár a Mission E. Ez pedig sokat elmond arról, hogy mi lehetett a céljuk a Mission R-rel, amit maga Michael Mauer, a gyáriak formatervezési vezetője is megerősített: az újdonság egy jövőbeli sorozatgyártású modellt vetít előre.
Ezzel pedig – bár biztosra nem mehetünk addig, amíg hivatalosan meg nem erősítik ezt – nagyon valószínűvé vált az az elképzelés, mely szerint a 718 modellek elektromos utódját vetítette előre a Mission R tanulmánnyal a Porsche. Emellett pedig egy jövőbeli elektromos versenysorozat indulását is jelezheti az autó, amelyben a gyáriak nyilván részt kívánnak majd venni.