Éppen tegnap írtuk meg, hogy a Porsche Macan benzines változatai már nem fogják megélni a generációváltást, és 2024-től már kizárólag elektromos változatban lesz majd elérhető a németek kisebbik SUV-ja. Mára is jutott egy hasonló hír a Porsche háza tájáról: ezúttal ugyan nem hivatalos forrásból, de arról számoltak be a külföldi lapok, hogy döntés született a 718 Boxster és Cayman jövőjéről is, és a gyáriak beszálló sportmodelljei is tisztán elektromos hajtásláncot kapnak a következő generáció bemutatkozásával.
Noha a gyáriaktól származó utolsó hivatalos információ az, hogy nem döntöttek még a 718 modellek jövőjéről, de a benzines hajtásláncok mellett már akkor a kalapban voltak a hibrid és a tisztán elektromos változatok is. Ugyan a Porsche nem erősítette meg a villanymotoros hajtás mellett döntöttek, de sokatmondó lehet, hogy a nemrég bemutatott Mission R versenyautó tanulmányt a sajtóanyagban számos helyen a 718-hoz hasonlították, ami biztosan nem véletlen.
A Mission R tanulmány formái köszönhetnek majd vissza a 718 modelleken
A kőkemény versenygép méreteit tekintve egyértelműen a 718-asokat idézi, és ami az alapformákat illeti, könnyen elképzelhető, hogy a Boxster és a Cayman utódját vetíti előre. A hírek szerint egyébként nagyjából 1,6-1,7 tonnás tömeget tűztek ki célul, amit a nehéz akkumulátorok okán nem egyszerű teljesíteni. Azonban az értesülések azt az információt is magukban foglalják, hogy a Porsche már fejleszti az Audival közös PPE elektromos platform rövidített verzióját, ami a súlyt is alacsonyabban tarthatja.
A Porsche 400 kilométerben határozta meg a minimum hatótávolságot, ami egy aerodinamikus, viszonylag kis sportmodell esetében azért relatív könnyen teljesíthető, habár a német gyártónak számolnia kell azzal is, hogy a tulajdonosok minden bizonnyal nem tojással a gázpedál mögött fogják használni a 718 modelleket.
Egy kis képzelőerővel nem nehéz belelátni egy sorozatgyártású modellt
Mindentől függetlenül az elektromos átállás sajnos a Porsche számára is elkerülhetetlen, de úgy tűnik, hogy a gyártó kompromisszumot vállalt, és míg több modellje már az évtized közepére tisztán elektromossá válhat – a Macan esetében 2024-re, a 718 modelleknél 2025-re teszik az átállást –, a 911 esetében a lehető legtovább, 2030 utánig kitartanak a benzinmotorok mellett, még ha a hibridizációt a legendás típus esetében sem tudják majd elkerülni.