Az autógyártók világában egy embléma megváltoztatása általában komoly jelentőséggel bír. Az elmúlt években több márka is új logóra váltott. Igaz, inkább csak stilizálásról, egyszerűsítésről volt szó szinte minden esetben, ezzel kifejezve az elhivatottságot a letisztult, elektromos jövővel kapcsolatban – meg persze egyébként is ez a divat. A Volvo ugyan a többiekkel ellentétben nem verte nagy dobra, de a napokban a svédek is váltottak, és nem meglepő módon ugyanabba az irányba mentek el, mint a többiek.

Az új embléma lényegében természetesen nem változott: maradt a körben feltűnő Volvo felirat a kis nyilacskával a kör jobb felső részénél. Az újdonságot a teljesen kétdimenziós grafika és a minden eddiginél letisztultabb stílus jelenti, amely a gyáriak közösségi médiás oldalain már át is vette a szerepet a korábbi, egyébként 2016 megújult logótól. Azt egyelőre nem tudni, hogy az új, leegyszerűsített márkajel az autókon is feltűnik majd, vagy csak a sajtómegjelenések esetén használják a jövőben.

Eddig sem volt túl bonyolult, de az új logó (a kezdőképen) még egyszerűbb lett

Egyébként mindkét eshetőségre van példa, hiszen bár a legtöbb esetben – például Volkswagen, Mini – az autókon is feltűnnek az új, kétdimenziós, leegyszerűsített emblémák, addig a BMW például a sorozatgyártású autókon egyelőre a korábbi, színes márkajelölést alkalmazza. Mindenesetre valószínűleg viszonylag hamar kiderülhet majd, hogyan döntött a Volvo, hiszen jövőre érkezik az XC90 teljesen elektromos utódja, és ha a jelenlegi modellek nem is kapják már meg az új emblémát, az újdonságok biztosan – már, ha a gyáriak szeretnék az autóikon is alkalmazni azt.

A márka 97 éves történelmében egyébként ez mindössze a hetedik logó, amit használnak, ráadásul ahogy említettem, ezúttal igen gyorsan jött a váltás, hiszen utoljára 2016-ban módosították a márkajelzést. Mindenesetre hamarosan mindenre fény derülhet majd.