Még több technikai csemege és még több ülés – ezek a Jeep kínálatában 1993 óta stabil pontként jelen lévő Grand Cherokee legújabb kiadásának legfontosabb tulajdonságai. Igencsak időszerű volt a megújulás, hiszen tíz éve jelentősebb változtatások nélkül árulták a modellt. A frissen bemutatott Grand Cherokee L három üléssort kínál – ez hasonló történelmi újdonság a típus életében, mint a 21 hüvelykes keréktárcsák megjelenése. Ha mindkettő nélkül remekül megvagyunk, akkor sincs baj: valószínűleg hasonló recept alapján újul meg a Grand Cherokee is.

Az autó eleje a márka ikonikus hűtőrácsát mutatja, mellette a határozott kézzel megrajzolt motorháztetőt vékony LED-es fényszórók kísérik. Hátra is LED-es technológiát használó fényforrások kerültek, a meglehetősen terebélyes oldalnézetet pedig leginkább a karakteres kerékjárati ívek, illetve a tetővonal határozza meg.

Európában feltűnő jelenség lenne

Az 520 centis hossz és a közel kétméteres szélesség még a hétszemélyes kialakítást figyelembe véve is meglehetősen impozáns – a 180 centi fölé nyúló magasság és a közel 310 centis tengelytáv alapján pedig egyértelmű: ezt a Jeepet sem a szűk belvárosi utcákba szánják.

Az utastérbe a bőr mellett fém és fa is jut: akár kézi erővel felhelyezett Palermo bőrkárpit, illetve nyílt pórusú diófa is kerülhet az autóba. Az összesen 16 irányba állítható, fűthető és hűthető első ülések masszázsfunkciót is adhatnak, de a második sorba is kerülhet szellőztetés a fűtőszálak mellé.

Természetesen napfénytető is kérhető hozzá

Alapból 8,4 hüvelykes érintőképernyő jut a középkonzolra, magasabb szinteken 10,1 hüvelykes egységet tapogathat a sofőr és utasa. Vezeték nélküli telefontükrözésre is képes a UConnect 5 fedélzeti rendszer, amihez összesen 12 USB-porton keresztül kapcsolódhatnak az utasok készülékei. A digitális műszercsoport 10,3 colos megjelenítőn tájékoztatja a járművezetőt többek között az adaptív tempomat, az éjellátó és a táblafelismerő által észlelt adatokról. Ezeken kívül kétrészes napfénytető és akár 19 hangszóró is kerülhet a fedélzetre.

Három felhajtott üléssor mellett is 485 literes a csomagtér, ötszemélyes konfigurációban bő 1,3 köbméter, kétszemélyes üzemmódban pedig közel 2400 liternyi hely várja a rakományt. A megrendelő a tengerentúlon kétféle motor közül választhat: a 3,6-literes V6-os 295 lóerőre és 350 Nm-re képes, míg az 5,7-literes Hemi-féle V8-as 362 lóerőt és 530 Nm nyomatékot produkál. A váltó mindkét motor esetében egy nyolcfokozatú automata egység, az összkerékhajtást azonban külön kell kérni. A vontatási képesség motor, illetve hajtásképlet függvényében 2800 és 3200 kg között változik.

Modern, tágas beltér

4x4-es rendszerből háromféle is elérhető: a Quadratrac I, Quadratrack II és a Quadra-Drive II – ez utóbbihoz elektronikus hátsó differenciálzár is jár. A másik Quadra-névkörbe tartozó technikai csemege a Quadra-Lift adaptív légrugózás, ami az aktuális körülmények figyelembe vételével öt különböző szintre képes beállni. Normál állapotban 21 centis hasmagassággal fut az autó, ezen 40 mm-t képes emelni az Off-Road 1, illetve további 25 mm-t az Off-Road 2 beállítás. Az alaphoz képest 20 mm-es süllyesztéssel utazhatunk a Jeep Aero módjában, Park állásban pedig összesen 45 mm-rel engedi közelebb magát az aszfalthoz.

A terepszögek változása vegyes képet mutat: az első terepszög 30,1 fokos – ez jelentős javulás az elődhöz képest. Az elhagyási- és rámpaszögek (23,6 és 22,6 fok) tekintetében visszalépést könyvelhetünk el, de a méretnövekedés miatt ezen nem szabad meglepődni.

Ez így közel 2,4 köbméternyi raktér

Ekkora autó esetében fontos szerepet kapnak a különböző ütközés-megelőző rendszerek. A Grand Cherokee L is számos tétellel büszkélkedhet: automatikus vészfékező rendszer, hátsó keresztirányú forgalom figyelő, (újraindulásra is képes) távolságtartós sebességszabályozó, sávelhagyásra figyelmeztető és fékasszisztens is szerepel a szériafelszereltségek között. Az opciós listán többek között éjjellátó, HUD, illetve kereszteződési ütközésfigyelő is szerepel a 360-fokos kamera mellett.

Az európai forgalmazásról nem áll rendelkezésre hivatalos információ, de nem kizárt, hogy egy szép napon nálunk is megjelenik majd a modell, a benzines helyett/mellett minden bizonnyal háromliteres dízellel. Egy-két nagycsaládos apuka biztosan szívesen szemet vetne rá.