A Nissan önállóan már nem nagyon fejleszt kistehergépjárműveket – bár az NV200 ez alól pont kivétel volt –, de köszönhetően a Renaultnak, nem maradt ilyen modellek nélkül a japán gyártó. Noha hazánkban nem – vagy legalábbis nem mindig – voltak elérhetők, a Trafic átirataként a Primastar, a Master átcímkézésével pedig az Interstar már ismerős lehetett. Most pedig amellett, hogy előbbi kettő megújult, megérkezett a Townstar is, amely az új Kangoo – és ezzel együtt a Mercedes-Benz Citan – műszaki megoldásait használja, és tisztán elektromos verzióban is elérhető lesz.
Ugyan felépítését tekintve nem teljesen ugyanazt a pozíciót foglalja el az új, inkább dobozosnak mondható Townstar, mint a kisebb kisbusz felépítéssel bíró NV200, mégis utóbbit váltja majd az újdonság, beleértve az elektromos kivitelt is. Ugyan sok a közös pont, a Nissan mérnökei mégis ügyesen szabták át a Kangoo stílusát, bár kétségtelen, hogy ha nem lenne rajta a márkajelzés, talán nem tudnánk elsőre, hogy egy Nissannal van dolgunk.
Az új Kangoo adja az alapokat - galéria
Hátulról és oldalról már szinte teljesen megegyezik a két autó, ahogyan az utastérben is nagyítóval kell keresnünk a módosításokat. Ezzel persze semmi gond nincs, hiszen az új Kangoo modern megoldásokat kapott, beleértve a fejlett vezetéstámogató rendszereket és az okostelefonos kapcsolódási lehetőségeket is. Van 360 fokos kamerarendszer, adaptív tempomat vagy éppen automatikus parkolórendszer is – sőt, az elektromos kivitelben félig önvezető rendszer is rendelkezésre áll.
Modern, ismerős megoldások várnak belül is a Townstarban
A benzines kivitelben egy 1,3 literes turbómotort kapunk 130 lóerővel és 240 Nm-es csúcsnyomatékkal, míg az elektromos kivitel 122 lóerővel és 245 Nm-es nyomatékkal áll majd rendelkezésre, és a Nissan ígérete szerint 283 kilométeres hatótávot tud majd felvonultatni – ez pedig egy kisebb vállalkozás napi, városon belüli kiszolgálására bőven elegendő lehet. Az áruszállító kivitel mellett természetesen személyszállító variáns is lesz.
Ahogyan említettem, az új Townstar felépítése nem teljesen ugyanolyan, mint az NV200-é volt, és bár első ránézésre sokan azt hihetik, hogy utóbbi nagyobb teret tudott nyújtani, ez bizony nem így van. Az újdonság 4,3 köbméteres rakodótere nem kevesebb mint 900 literrel nagyobb, mint ami az NV200 esetében elérhető volt. A terhelhetőség 800 kilogramm, a vontatási kapacitás pedig 1,5 tonna. A rakodótérhez akár kétoldali tolóajtón keresztül is hozzáférhetünk a 60/40 arányban osztott hátsó szárnyas ajtók mellett – ezek az adatok természetesen az áruszállítóra vonatkoznak.
Teljesen megújult a Primastar is - galéria
Ami az új Primastart illeti, nem meglepő módon a megújult Trafic nyomán frissült, de a formatervezők persze esetében is próbálták a Nissan arculatára szabni az autót. Mindenesetre új, LED-es fényszórókat, hatékonyabb erőforrásokat és opcionálisan 17 colos keréktárcsákat kapott az autó. Az Interstar eközben szintén egy új 2,3 litere dízelmotort kapott, amely 110-től 180 lóerőig hét különböző változatban elérhető. Ezek mellett mindkét jármű modern vezetéstámogató rendszereket is kapott.
Az Interstar új motorral fejlődött tovább - galéria
Arról, hogy hazánkban elérhető lesz-e bármelyik típus a friss hármasból, egyelőre nem tudni, de mi arra tippelünk, hogy mivel a Townstar az NV200-at váltotta, így azt minden bizonnyal a hazai importőr is felveszi majd a kínálatba.