Az Opel beolvadása a PSA csoportba, majd a PSA egyesülése az FCA-val – így létrehozva a Stellantis óriáskonszernt – természetesen a hazai Opel képviseletre is hatással volt. Új szervezeti felépítés és új vezető hozott megújulást, és a Grandland frissített verziójának hazai bemutatója kiváló alkalmat szolgáltatott arra, hogy megismerkedjünk a márka magyarországi terveivel.
A megújult Opel Grandland hazai bemutatója alkalmából az Opel sajtótájékoztatót tartott, amelyen az új formanyelv legújabb képviselőjének debütálása mellett szó volt a magyarországi Opel új üzleti hátteréről és a márka helyzetéről is. Az esemény először adott alkalmat arra, hogy Dalos Attila, az Opel új magyarországi igazgatója személyesen találkozzon a sajtó képviselőivel.
Új importőr, új vezető, új lendület, új modellek
Dalos Attila elmondta, hogy az Opel hazai sorsa többéves bizonytalanság után oldódott meg azzal, hogy a tavalyi pályázaton a Wallis elnyerte a márka importőri jogát. A tényleges váltás az idén januárban történt meg, mégpedig a teljes magyarországi Opel dolgozói gárda megtartása mellett, ami nagyban segítette a szakmai folytonosságot. Az új, importőri háttér sok szempontból segíti a sikeres működést, lényegesen gyorsabb és hatékonyabb például a döntéshozatal.
Az Opel magyarországi igazgatója fontosnak nevezte azt is, hogy az Opel kereskedői- és szervízhálózata gyakorlatilag változatlan maradt és kiemelte, hogy a magas színvonalú és jó országos lefedettségű viszonteladói hálózat az Opel egyik erőssége.
Régi-új arc - Dános Andrást barátként köszöntüttk újra a márka PR vezetőjeként
Az átmenetnek voltak magától értetődő nehézségei, rendkívül szűkös készletekkel indult neki az Opel az évnek és ez az értékesítési számokon is meglátszott. Márciustól viszont egyértelmű a növekedési trend, az Opel piaci részesedése közelíti az öt százalékot és a cég további növekedéssel számol.
Az iparági környezet ugyanakkor kedvezőtlen. A félvezető, illetve az alapanyag hiány, illetve ez utóbbi áremelkedése gyártási nehézségeket okoz. Az Opel ebben a helyzetben próbál olyan megoldásokat keresni, amelyekkel az értékesíthető autók száma növelhető. Dalos Attila példaként említette, hogy a magyar piacon népszerű (rövidesen kifutó) Astrából sikerült jelentősebb gyártási mennyiséget lekötni.
A teljesen megújult SUV paletta
A jövő évnek az Opel friss és sikerrel kecsegtető személyautó és kishaszonjármű választékkal indul neki. Az Opel magyarországi igazgatója kiemelte, hogy miközben az év elején jön az új Astra, jelentős potenciál van az európai kategória-első Corsában csakúgy, mint a megújult SUV modellekben, ahol a Mokka és a Crossland mellé megérkezett a legnagyobb családtag, a Grandland. A kishaszonjárművek között az új Movano teszi teljessé az elmúlt években megújult palettát. Ráadásul valamennyi Opel haszonjármű elérhető teljesen elektromos meghajtással is – tehát itt is erős a növekedési potenciál.
Kérdésekre válaszolva Dalos Attila elmondta, hogy a cég az idei évben hatezer Opel eladásával számol. Hozzátette: “A jövő évet nehéz megjósolni, akár duplázhatnánk is ezt a számot, de, hogy a legyártható és elérhető autók száma mit enged meg, azt nem tudjuk.”
Kívül-belül megújult a Grandland - ide kattintva a korábbi bemutatónkat érik el
Noha a Grandland hazai bemutatkozása egyáltalán nem mellékes, a részletes elemzés helyett ezúttal visszautalnánk korábbi bemutatónkra, ugyanis az Opel jóvoltából már a héten ki is próbálhatjuk az újdonságot. Hamarosan tehát egy részletesebb beszámolóval érkezünk majd az újdonságról, amely a márka legfrissebb formanyelvét öltötte magára – kívül és belül egyaránt.
A sajtóértekezlet végén elhangzott, hogy a szeptemberi németországi világpremier után az új Astra eljön bemutatkozni Magyarországra is. A hazai premiert várhatóan november közepén tartják meg, az értékesítés a jövő év elején indul.