Ismerős a szituáció, amikor a friss párkapcsolatban a felek igyekeznek csiszolni a másik stílusán? Valami ilyesmiről lehet szó az Opel Grandland esetében: ő alakítja a kicsit slampos férfit, a PSA pedig a stílusos párizsi nőt. Az autóiparban persze máshogy telik az idő, mint az emberi viszonyokban. A lényeg, hogy a PSA és az Opel összebútorozása után fokozatosan cserélik a villámosok technikáját és formatervét – mégpedig leginkább a franciák ínye szerint.
Első blikkre jól sikerült a Grandland megújítása. Orrán megjelent a Vizor, aminek büszke keretet ad az adaptív IntelliLux LED-es fényszórópár. Dinamikusabbnak ható lökhárító is jár a frissítéssel, amelyet egyébként a Mokka stílusában rajzoltak át.
A Vizor áll a frissítés középpontjában, de a töltőoszlop is árulkodó jel
Bent is tetten érhető a modernizáció. A tízcolos középső kijelző mellé egy 12-es digitális műszeregység kerül – ezek egyébként egy keretben, vagyis optikailag közös házban laknak. A középkonzol és a váltókar is minimalista irányban fejlődött tovább, gerincbarát ülések – fűthető és szellőztethető kivitelben –, vezeték nélküli telefontöltő és valósidejű navigációra képes rendszer teszi teljessé a képet.
Infravörös kamerával dolgozó éjjellátója 100 méteres távolságig pásztázza az utat, veszélyesnek tűnő objektumok felbukkanásakor figyelmezteti a sofőrt és meg is jelöli a kijelzőn az autó útjába került embert, állatot, tárgyat.
Egészen fejlett segédleteket kap a Grandland
Képes részben elvezetni magát a Grandland: a kamera és a radarok segítségével magától tartja a követési távolságot az előtte haladótól, miközben igyekszik a sáv közepében maradni. Torlódás esetén a teljes megállás után képes újra elindulni, persze csak ha az előtte lévő autó is elkezdett gurulni.
Bár ezúttal a műszaki adatokat nem közölték, annyit tudunk, hogy benzines, dízel és konnektoros hibrid kivitelre is számíthatunk. A PSA-féle hajtásláncok persze nagy meglepetéseket nem tartogathatnak. Az 1,2 literes benzines mellett az 1,5 literes dízelre, továbbá hatsebességes kézi, illetve nyolcfokozatú (hagyományos) automata váltóra számíthatunk. Az 1,6-os turbós benzines önmagában nem feltétlenül kerül bele a frissített autóba, de hibridként (és két villanymotorral) összkerékhajtásos járművet is varázsolhat a crossoverből.
A PSA-alapokra továbbra is egy opeles felső réteget húznak
A pontos specifikációk és az árak néhány héten belül kerülhetnek nyilvánosságra.