A hírek szerint a Bentley Continental GT Speed nem csupán egyenesben, hanem kanyarokban is gyorsabb lesz a sima változatnál. Ehhez négykerékkormányzást és elektronikus vezérlésű differenciálzárat is kap az egyébként meglehetősen testes kupé. Ezzel megszabadulnak a Continental GT régi hiányosságától, ami a kissé esetlenül leküzdött szűk kanyarokban testesült meg. A gyáriak bíznak a Speedben, a valaha volt legsportosabb Bentley-nek tartják.
Persze az abszolút rangsor első helyét nem osztogatják ingyen. Újrahangolták a nyolcfokozatú duplakuplungos váltót, ami Sport módba kapcsolva korábban váltogat vissza, miközben a fokozatváltás időszükséglete éppen megfeleződött az eredeti egységhez képest. A hatliteres W12-es teljesítményén is emeltek egy kicsit: 635 lóerő helyett 659-et kapunk – a maximális nyomaték változatlanul 900 Nm. A csúcssebesség 1 km/h-s javulás után 333 km/óra, a százas sprint pedig 1 tizeddel hamarabb letudható, vagyis 3,6 másodpercig tart. A felelősségteljes száguldást új, a rugózatlan tömegen 35 kg-ot spóroló karbon-kerámia fékrendszer támogatja. Nem kevesebb, mint tíz dugattyú feszíti a betéteket a tárcsákra.
Minimális küldő eltérések kísérik a komoly technikai módosításokat
Az összkerékkormányzás a Flying Spur-ben is megtalálható – a Speed rendszere hozzá hasonlóan lassú kanyarokban az elsőkkel ellentétes, gyorsabb fordulókban pedig azokkal egyező irányban mozdítja el a hátsó kerekeket, éppen csak a szedánnál határozottabb mértékben. Az e-differenciál a kanyarodási készségeket javítja, illetve angolos megfogalmazással élve ’a menetstabilizátor kikapcsolt állapotában a fojtószelep, illetve a kormánykerék összehangolt szabályozásával segíti a kívánt kanyarodási szög könnyed elérését’. Lefordítjuk: keresztben autózásról beszélnek.
A durvább teljesítményre utaló ismertetőjegyeket vadászni kell: sötétebb árnyalatú a lökhárító, illetve a hűtőmaszk rácsozata, enyhén módosítottak a küszöbökön, 22 colos keréktárcsák sorakoznak a Speed-jelvényes sárvédőkkel díszített autón – és nagyjából ennyi.
Belül is épp annyival más, hogy a szakértő szemek felismerjék
Belülre gyémántmintásra steppelt bőr, illetve Alcantara kárpit jutott, itt is nézegethetjük a Speed-logókat, továbbá egy sötétre színezett alumínium műszerfalburkolat segít elfogadni a 275 ezer dolláros (bő 80 millió forintos) árat. A sima Continental GT-nél vagy 15 millió forinttal drágább a Speed verzió, de ha kanyarokban is potens Bentley-re vágyunk, nincs más választásunk, ki kell fizetnünk a meglehetősen öntudatosan megállapított felárat.