Az Alfa Romeo feltámadását sokan várták, és amikor az olaszok bemutatták a Giuliát, még annál is többen fogadták örömmel az újdonságot, amivel egyben feljebb is kívánta pozícionálni magát a márka. A Giulia pedig kifejezetten jól sikerült: persze megvannak a maga hibái, de az Alfa Romeo vezetés élményét középpontba helyező filozófiáját tökéletesen hozza, mellé pedig jó minőség és hátsókerékhajtás társul. Az olaszoknak mégsem sikerült befutni, de az azóta a Stellantis képében létrejött óriáskonszern nem mond le az Alfáról – legalábbis egyelőre –, és új vezetőre bízta a márkát, aki leszögezte, hogy továbbra is a vezethetőség lesz a középpontban.
„Nem iPad köré épített autókat, hanem Alfa Romeo modelleket szeretnék eladni.” Ezzel a mondattal sokak szívébe belopta magát a márka Peugeottól érkező új vezére, Jean-Philippe Imparato, aki egyben kifejezte azt is, hogy a lehető legkevesebb digitális megjelenítővel kíván dolgozni, és továbbra is a vezetés élményét helyezi majd előtérbe az olasz márka.
Mindenáron ragaszkodni fog az Alfa a vezetési élményhez - ennek csak örülni lehet
Noha az elektromos hajtásláncok eljövetelét az Alfa Romeo sem tudja elkerülni, Imparato úr elmondta, hogy a márka túlélése szempontjából sarkalatos pont a vezető középpontba helyezésének megőrzése. A gyáriak egyébként elengedik a Giulia és a Stelvio alapjait képező Giorgio platformot – aminek egyébként sokkal nagyobb szerepet szántak, de végül ennyi jutott neki –, és a Stellantis prémium márkák számára kifejlesztett elektromos alapjára építkeznek majd, ami az STLA-large nevet viseli. Többek között a Maserati is ezt a platformot használja majd, így a minőséggel és a jó vezethetőséggel nagy valószínűséggel nem lesz gond erről az oldalról.
Az Alfa Romeo tehát továbbra is a saját útját követi majd, még ha eddig ezzel nem is sikerült befutniuk igazán az új érában. Ugyanakkor azt is le kell szögeznünk, hogy ha behódolnának az iparág vezető trendjeinek, akkor még kevesebb esélyük lenne, és még a rajongóikat is elveszítenék. Ezzel szemben úgy fogják megpróbálni kielégíteni a márka kedvelőinek igényeit, hogy közben új vásárlókat is bevonzanak. Mi csak üdvözölni tudjuk ezt a döntést, és ahogyan eddig is, úgy továbbra is szurkolunk az Alfának.