A Toyota GR Yarist talán nem túlzás a valaha volt egyik legvadabb kisautóként emlegetni: 261 lóerős turbómotor, összkerékhajtás, hatsebességes manuális váltó és Torsen differenciálmű teszi igazán különlegessé a japánok kis méregzsákját, amely nem csak átszabott Yaris, hiszen már az alapoktól kezdve eltér a normál verzióktól. És ha mindez nem lenne elég, a Toyota egy még vadabb verziót tesztel a Nürburgringen.
Extra aerodinamikai elemek az első lökhárítókon, méretes nyílás az első kerekek mögött, nagy szárny az autó hátulján – nagyjából ezek azok az elemek, amik azonnal feltűnnek a Nürburgringen tesztelt prototípusra pillantva. A felvételek alapján igen komoly tempót diktál a kisautó, amely eredetileg nem annyira zárt pályás száguldozásra, sokkal inkább a ralihoz közelítő élményekre lett kihegyezve. Talán éppen ez az oka, hogy jön az új kivitel, amely immár a versenypályán is igazán otthon érzi magát.
Nagyobb szárny, extra aerodinamikai elemek, plusz nyílások teszik majd még vadabbá
Azt egyelőre nem tudni, hogy a hajtáslánchoz is hozzányúlnak-e a gyáriak mérnökei, hiszen a 261 lóerős teljesítmény az 1,6 literes háromhengeres egységből már így is elég merész, noha kicsit nézelődve az interneten könnyedén találunk olyanokat, akik utólagosan már 300 lóerő fölé húzták a motort. Nem kizárt tehát, hogy valamivel erősebb lesz a megvadított GR Yaris, ugyanakkor azon sem lepődnénk meg, ha csak néhány módosítással – még jobb leszorítóerővel, átszabott futóművel, súlycsökkentéssel – érnék el a javulást a japánok.
Valószínűleg hamarosan fény derül majd mindenre, ugyanis a prototípusok már gyakorlatilag álcázás nélkül köröznek a legendás Nürburgringen. Kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz a még tovább hergelt apróság, de abban már most biztosak lehetünk, hogy egészen egyedi lesz – főleg a mostani, elektromos autókat piedesztálra emelő közegben.