Az Egyesült Államokban nagyon várták már, és most végre bemutatták a visszatérő legendát: a Ford Bronco megérkezett, vele pedig egy újabb karakteres terepessel lettünk gazdagabbak. Kétajtós és négyajtós változatban egyaránt elérhető a terepjáró, személyre szabhatóságát a 200 soros választható felszereltségi lista garantálja.

Leginkább a Jeep felségterületére merészkedik be a Ford, hiszen különösen jó terepjáró-képességet kapunk egy modern kivitelezésű, összhatásában mégis múltidéző karosszériába csomagolva. A taktika beválhat: az idősebb vásárlókat a nosztalgikus érzések, a fiatalabbakat az önmagában is vonzó forma terelheti a pénztárakhoz – ahol aztán nem feltétlenül kell egy egész életre eladósodniuk.

A Bronso Sport elsősorban aszfaltra termett...

A Ford szerint az F-szériás gépek szívósságát és a Mustangok szellemét ötvöző új modellcsalád kéttagú motorcsaládját a kétturbós 2,7-literes V6-os, illetve a nálunk sem ismeretlen 2,3-literes EcoBoost alkotja. 273 lóerő és 420 Nm jelenti a belépő szintet, kisebb meglepetésre kézi váltóval. Nem is akármilyen manuális egység érkezik az új Broncóhoz: a Getrag által fejlesztett váltó a kúszó fokozatot is beszámítva hétsebességes. Opcióként persze elérhető a tízfokozatú automata egység is.

A nagyobb motor 314 lóerőt és 542 Nm-t tud, csak kétpedálos kivitelben kapható. A kínálatban kétféle összkerékhajtás lesz: egy egyszerűbb, elektromosan vezérelt kuplunggal működtetett, valamint egy igényesebb, elektromechanikus kialakítás.

... de földúton sem jön zavarba

A terepképességeket az első-hátsó differenciálzár, csavarozott karikás (beadlockos) felni és erősített futómű javíthatja. A vicces nevű Sasquatch (a Bigfoot szó, azaz a jeti szinonimája) csomagot választva fentieken kívül terepgumit is kapunk a Broncóhoz.

A kétajtós verzió leszerelhető keménytetőt kap, a négyajtós esetében ezt külön kell megvásárolni, mert alapból ponyvatetővel szerelik. A teljes szabadságélmény érdekében az ajtók is könnyen eltávolíthatók.

A négyajtós Broncó tetejét három részletben távolíthatjuk el

A belső a modern terepjáróktól elvárható megoldásokból áll össze: strapabíró anyagból épített, letisztult vonalakkal megrajzolt műszerfalán egyrészt az akár 12 colos központi kijelző, másrészt az üzemmódkapcsoló játssza a főszerepet.

Terepes tempomat, sziklamászásokat támogató egypedálos üzemmód, a kanyarodási sugarat csökkentő funkció és 360 fokos kamerarendszer is elérhető az új Fordhoz. Terepen jó szolgálatot tehetnek a kapaszkodók, a műszerfal tetején (12 voltos áramot is adó) pedig kütyütartó várhatja a telefonokat és kisebb kamerákat.

Hangulatos az utastér is, számos érdekes részlettel (kattintásra galéria nyílik)

És ami az árakat illeti: az USA piacán az induló ár befér a 30 ezer dolláros álomhatár alá, és mindössze 100 dollár foglalóval már rendelhető is a Ford Bronco. Tizenegy szín közül választhatnak az elcsábított vevők, a felszereltségi szinteknél azonban kifizetődő a mértékletesség: a First Edition csúcsváltozat árából kettő Base szintű Broncót is megvásárolhatnánk. Ez jól hangzik, de ne feledjük, hogy itt Európában a vámok és adók miatt mindig máshogy alakulnak a dolgok. A Bronco ugyanis drágább, mint a Mustang: a belépő nagyjából 14,5 millió forint körül alakulhat, a csúcsverzió pedig elérheti a 25 millió forintot.

Hogy erről feltételes módban kellene-e beszélnünk, azt egyelőre nem tudjuk: az európai forgalmazással kapcsolatban még nem érezett információ, de talán éppen a Mustang sikere az, ami átlendíti a Fordot a kérdéskörön. Viszont ha jön is hozzánk a Bronco, azt leghamarabb is a jövő év vége felé teszi, ugyanis még az amerikai sorozatgyártás is csak jövő tavasszal indul el.