A Hyundai nemrég mutatta meg először vadonatúj mini crossoverét, a Caspert. Azóta is azt várjuk, hogy a koreaiak bejelentség, Európába is elhozzák az autót – ez azonban egyelőre sajnos nem történt még meg. Ellenben a korábbi, kizárólag külső képek után ezúttal az igencsak praktikusnak tűnő utastérről is megosztottak néhány képet a gyáriak, illetve arra is fény derült, hogy Koreában mennyiért lehet hozzájutni az aprósághoz.

A mini SUV egyébként eredetileg az AX-1 nevet viselte magán és még februárban bukkant fel első ízben, mint tesztpéldány, majd májusban néhány ízelítőn. Most már a Casper nevet viseli, amiről sokaknak vélhetően a kis, kedves szellem ugrik be, ám a Hyundai a ’70-es években gördeszkamágusként ismert Bobby “Casper” Boyden-re gondolt.

A jópofa külső mellé praktikus utastér jár - galéria

A formaterv abszolút egyedi, akár a jellegzetes és méretes, kör alakú fényszórókra, akár a szögletes, Suzuki Ignisére emlékeztető sziluettre gondolunk. Az alap hűtőmaszkhoz képest a turbós verziók mérgesebb „rácsot” kapnak, hiszen ebben az esetben még pluszban kap körkivágást a front az intercooler nagyobb levegőigénye miatt. Hátul a fényeket az ablakkal hozták közös vonalak alá, így egységes és jellegzetes látványt eredményezve.

A Hyundai formatervezői bevetették a szokásos trükköket az SUV jelleg elérése érdekében, így nem maradhattak el a műanyag elemek körben vagy épp a tetősín sem. Gyakorlatilag azt a csomagot kapjuk, amit a Suzuki az Ignisnél is alkalmazott, ám mindez nem véletlen, közvetlen riválisként érkezik hamarosan a Hyundai Casper.

Mutatós formák, modern megoldások - Európában is megállná a helyét

A hírek szerint az újdonság 3595 mm hosszú, 1595 mm széles és 1575 mm magas lesz, miközben a tengelytáv 2400 mm. Ezek alapján látható, hogy az érkező miniautó valóban jóval kompaktabb, mint a cégcsoport Bayon, Creta, Venue és Kona néven értékesített modelljei. A Casper csakúgy a koreaiak K1 platformjára épül, mint az i10 vagy a Kia Picanto.

Végre az utastérről is kaptunk néhány fotót, amelyekről kiderül, hogy nem csak kívül, de belül is igazán jópofa kisautó a Casper. Igaz, csupán négy személyt tud befogadni, de olyan praktikus részletekkel kényezteti a felhasználókat, mint az előrefelé teljesen skíba dönthető első háttámlák vagy éppen a 16 centis tartományban csúsztatható hátsó ülések.

Az letérő színű ülőlap nagyon jól mutat - galéria

Ami a technológiát illeti, Európában is megállná a helyét az autó, hiszen modern vezetéstámogató rendszereket is kapott, a multimédiás rendszer pedig természetesen ismer mindenféle okostelefonos csatlakozási lehetőséget. Ami a formákat illeti, az elrendezés ugyan ismerős lehet, de a részletek ezúttal is egyediek lettek, mint a Hyundai legtöbb modelljében – a fizikai gombok pedig ezúttal sem maradtak el. Az a képeken is látszik, hogy az anyagminőség miniautós, de ezen nincs mit csodálkozni.

A motorkínálatot tekintve kétféle háromhengeres áll rendelkezésre: az egyliteres benzines szívóként 75 lóerővel, illetve turbóval lélegeztetve T-GDI néven 100 lóerővel lesz elérhető. A hajtásláncban ezek után ötfokozatú manuális váltó vagy ugyancsak ötgangos automata következik. Noha a külső erősen SUV-kre hajaz, vélhetően kizárólag elsőkerékhajtással rendelkezik majd a Hyundai újdonsága.

A turbós extra lyukakat is kapott előre - galéira

Az első célpont Dél-Koreai után persze nem más, mint India, ahol az előbbieken felül a 83 lovas 1.2-es benzinmotorral is árulják majd a Caspert. És persze nem maradnak el az elektromos variánsról szóló pletykák sem – 2023-ban érkezik várhatóan a villanyos modell, amely a BorgWarner integrált hajtóegységét kapja meg (iDM).

Koreában egyébként nagy sikernek ígérkezik az autó, ugyanis már az első napon 19 ezer előrendelés érkezett a Casperre. Ez persze nem csoda, hiszen a hazai piacán alig több mint 3,5 millió forintról indul az autó, a turbós, minden jóval felszerelt példányt pedig körülbelül 4,7 millióért lehet hazavinni. Csak összehasonlításként: itthon a legjobban felszerelt Ignis listaáron 6,2 millió – igaz, importőri kedvezménnyel már 5,31 millióért el lehet hozni.

Igazi kis apró mindenes - galéria

Noha jól hangzanak ezek az alacsony árak, ha valaha is hazánkba érkezne a jópofa mini crossover, akkor bizonyosan magasabb, nagyjából Ignis szintű számokkal találkozhatnánk az árlistán. Akár így, akár úgy, mi szívesen látnánk a Hyundai apróságát a magyar utakon is.