Noha az olasz kormányzat próbál küzdeni azért, hogy ikonikus sportautó-gyártóikat valahogyan mentesíteni tudja az Európai Unió szigorú károsanyag-kibocsátási normái alól, egyre inkább úgy tűnik, hogy ez sajnos nem fog menni. Noha a Ferrari palettáján már most két hibrid modellt találhatunk a 296 GTB és az SF90 képében, ezek nem a márka egyik védjegyének tartott V12-es erőforrással vannak szerelve, és amennyiben szeretnék megtartani a tizenkéthengeres egységet az olaszok, valamit lépniük kell ezügyben.

Természetesen már rég nem a teljesítmény az, ami miatt ragaszkodna a Ferrari a 6,5 literes szívó V12-eshez, hanem sokkal inkább a hagyományok. Elég csak az SF90 hibrid rendszerére gondolni, amely a V8-asból és az elektromos rendszerből 1000 lóerőt hozott ki, de a 296 GTB V6-osa és villanymotorja együtt 830 lóerőt nyújt, ami pontosan megegyezik a megvadított 812 Competizione szívó V12-esenék teljesítményével – persze a vezetés szerelmesei pontosan tudják, hogy közel sem ugyanaz a kettő.

A 812 Competizione 830 lóerőt kínál szívó V12-essel...

Mindenesetre a V12-es egységet nem a teljesítményhajhászás, hanem inkább a hagyománytisztelet okán tartaná meg a Ferrari. Noha a márka korábbi vezetője, Sergio Marchionne – aki 2018-ban sajnálatos módon elhunyt – 2017-ben még azt mondta, hogy a turbósítás nem jó megoldás, és így hibridként él majd tovább a tizenkéthengeres, egy belsős forrás szerint mégis turbót aggathatnak a motorra, aminek 6,5 literes hengerűrtartalma is lecsökkenhet. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kap majd egy elektromos rendszert is a hajtáslánc, de úgy tűnik a gyáriaknak mindent be kell vetniük a szigorú szabályok miatt.

Nem kizárt, hogy már a Purosangue SUV-ban bemutatkozik majd a turbós V12-es, aminek teljesítménye karcolhatja az 1000 lóerőt, ezzel magasan minden ellenlábas fölé helyezve a Ferrari rendhagyó újdonságát. Persze a 812 és a LaFerrari utódja is a feltöltött V12-est kaphatja majd meg, és – noha könnyen megeshet, hogy minden verzióban szerepel majd legalább egy 48 Voltos elektromos rendszer – abban biztosak lehetünk, hogy az új generációs hiperautó komoly hibrid segítséget kap majd, hogy alaposan felülmúlja a LaFerrari közel 1000 tagot számláló ménesét.

A 296 GTB ugyanúgy 830 lóerőt kínál, de egy V6-os hibriddel

Bármilyen módon is, mi csak örülni tudunk annak, ha a Ferrari megőrzi a V12-es erőforrást, és akár turbós, akár hibrid lesz – esetleg mindkét technológiát megkapja –, nincs kétségünk afelől, hogy az olaszok igazi csúcstechnológiával rukkolnak majd elő.