A Ferrari legújabb szupersportautóját nagyon vártuk; az olasz gyártó már elöljáróban jelezte, hogy egy rendkívül izgalmas hibrid gép van érkezőben, amelyről tegnap kiszivárgott egy kép, sőt, azt is leírtuk, hogy a pletykák szerint SF90 Stradale néven debütálhat a modell.
Időközben az olaszok lerántották a leplet a szépséges szörnyetegről, vagyis már hivatalos, gyári galériával is tudunk szolgálni, illetve meg tudjuk erősíteni, hogy az SF90 Stradale típusnév nem volt kacsa: valóban így nevezték el az olaszok legfrissebb büszkeségüket, amelynek legnagyobb különlegessége hajtáslánca.
Végre bemutatkozott a Ferrari várva-várt (plug-in) hibrid szuperautója, az 1000 lóerős SF90 Stradale – galéria
Az előzetes híreknek megfelelően egy hibrid hajtásláncról beszélhetünk, ám nem egy ‘sima’, hanem meglepő módon egy konnektorról is tölthető, vagyis ún. plug-in rendszerről van szó. A hajtáslánc magját képező, 4-literes, V8-as belső égésű benzinmotor már önmagában is 780 lóerő és 800 Nm leadására képes két turbófeltöltő segítségével, ám ez még közel sem minden: ahogy azt már elöljáróban is megírtuk, nem kevesebb, mint három villanymotor segíti a V8-ast.
Az egyik villanymotor a V8-as és az új 8-fokozatú duplakuplungos automata váltó között kapott helyet, míg a másik kettő az első tengelynél található, elektromos összkerékhajtást biztosítva az SF90 Stradale számára. A villanymotorok együttesen 220 lóerőt képesek leadni, ami kereken 1000 lóerős rendszerteljesítményt jelent – ezzel az SF90 minden idők legerősebb szériagyártású utcai Ferrarija.
Minden irányból egyszerre brutális és gyönyörű a Ferrari SF90 Stradale – és nem csak a dizájn brutális...
A szükséges elektromos energiát egy 7,9 kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátor szolgáltatja. És a menetteljesítmények? Nem meglepő módon lenyűgözőek: a 0-100 km/h-s sprintidő 2,5 másodperc és a 0-200 km/h abszolválásához sem kell több 6,7 másodpercnél. A végsebesség 340 km/h, a hab a tortán pedig a 25 km-es tisztán elektromos hatótávolság – utóbbi esetben a dolog pikantériája, hogy ilyenkor elsőkerékhajtású a vadonatúj csődör, amely hazánkban akár a zöld rendszám viselésére is jogosult lenne...
Az autó tömege különben csupán 1570 kg, ami első hallásra nem tűnik olyan kevésnek, ám a hajtáslánc felépítését ismerve csodának számít (pusztán a hibridrendszer 270 kilóg nyom), a tömeg/teljesítmény arány pedig fantasztikus 1,57 kg/lóerő. Az autó persze tele van különféle szupermodern, extra könnyű és rendkívül erős anyagokkal, amelyek egyedülálló merevséget biztosítanak – persze az aerodinamika sem kevésbé meggyőző.
Belül is rögtön felismerhetően Ferrari az SF90, de érződik rajta az újítás szele – galéria
És hogy mennyi a vadonatúj Ferrari SF90 Stradale ára? Minden bizonnyal csillagászati összegekről beszélhetünk annak ismeretében, hogy minden idők legerősebb szériagyártású Ferrari modelljéről van szó, de ez különben is teljesen mellékes: a legtöbb ember úgyis csak álmodozik róla, akiknek pedig telik rá és meg akarják szerezni, az ártól szinte függetlenül úgyis megveszik...