A Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 azonos alapokra épül, ám míg utóbbi már az első bemutató alkalmával leleplezte a legvadabb, 585 lóerős GT változatot, addig előbbi egyelőre csak polgáribb verziókban elérhető – ugyanakkor nincsenek kétségeink afelől, hogy előbb vagy utóbb az Ioniq is kap egy erősebb változatot. Erre pedig a Nürburgringen már köröző prototípusok szolgálhatnak bizonyítékul.

Noha a gyáriak soha egy szóval sem mondták, hogy készülne az Ioniq 5-ből sportos N verzió, a legendás pályán megfigyelhető tesztautók látványosan nagyobb fékekkel rendelkeznek és jóval nagyobb tempót diktálnak, mint a jelenleg elérhető legerősebb változat. Az persze megeshet, hogy nem N utónévvel jön majd a legerősebb Ioniq 5, ugyanakkor kihagyott ziccer lenne, ha a márka jó eséllyel valaha volt legizmosabb és leggyorsabb modellje nem kapná meg a sportrészleg betűjelét.

600 lóerővel akár 3,5 másodperc alatti 0-100-as sprint is lehetséges lehet

A Hyundai általában leheletnyivel feljebb pozícionálja magát, mint az azonos alapokra építkező Kia, így meglepő lenne, ha az elektromos modell legvadabb verziója nem hozná legalább ugyanazt a szintet, mint az EV6. Ugyanakkor az is megeshet, hogy hajszálnyival erősebb lesz, hiszen azt már korábban elárulták a gyáriak, hogy a platformból 600 lóerő is kihozható. Ugyanígy persze az sem kizárt, hogy a Hyundai helyet hagyva az EV6 GT-nek egy köztes, 400-450 lóerős kivitellel készül.

Az mindenesetre feltűnő, hogy a nagyobb fékeket leszámítva a külcsín tekintetében teljesen megegyezik a Nürburgringen száguldozó prototípus a többi társával, de ez természetesen nem jelenti azt, hogy a kész változat ne kaphatna majd izgalmasabb vonásokat – az azonban biztos, hogy nem a sportos aerodinamika lesz a fő szempont. Az EV6 esetében sincsenek égbekiáltó változtatások a GT kapcsán, de azért a lökhárítókat sportosabbra rajzolták a tervezők. Mindenesetre az Ioniq 5 megvadított verziója valószínűleg már csak 2022-ben mutatkozik majd be.