Ugyan hazánkban még meg se érkezett igazán a vadonatúj Toyota GR 86 – és a Subaru BRZ sem –, de máris arról szólnak a pletykák, hogy milyen módszerekkel érhetik majd el a gyáriak, hogy még izmosabb legyen a turbófeltöltőt továbbra is nélkülöző páros. Lévén, hogy egy Toyotáról van szó, valószínűleg mindenkinek ugyanaz jut eszébe ennek kapcsán: egy hibrid rendszer lehet a megoldás.

Ugyan maga a pletyka nem is a Toyota, hanem a Subaru oldaláról merült fel, amikor is egy kérdésre az a válasz érkezett a márkától, hogy „nem lehetetlen” egy hibrid rendszer beépítése az autóba. Erre természetesen rögtön megindultak a találgatások, és bár egy elektromos rendszer beépítése a motor és az akku okán bőven növelné a két modell tömegét, de mindeközben a teljesítményt és a hatékonyságot is tudná fokozni.

Hátsókerékhajtás és szívómotor párosa teszi vonzóvá a japánok sportautóit

Mindkét modellben ugyanaz a 2,4 literes boxermotor található meg körülbelül 230-235 lóerővel. A japánok továbbra is kerülték a turbó használatát, aminek köszönhetően egy igazán pörgős, klasszikus karakterisztikával megáldott erőforrást kapunk, miközben az alacsonynak számító, körülbelül 1,3-1,35 tonnás üres tömeget közel tökéletesen sikerült elosztani a tengelyek között, ráadásul a tömegközéppont is lejjebb került az elődökhöz képest.

Nyilván jó okuk volt a japánoknak arra, hogy szívó és ne turbómotort építsenek be az autókba, hiszen ezzel egy igazán izgalmas, klasszikus értékekkel bíró sportmodelleket hoztak létre, és mint ilyenek, számunkra azért elég kétséges, hogy a plusz súllyal járó hibrid rendszer beépítése egyáltalán szóba jön-e a gyáriaknál. Mindazonáltal a Toyota a világ legtisztább márkájának címére törekszik, aminek érdekében talán hajlandóak lennének hibridet csinálni a GR 86-ból is.

A vezetés szerelmeseinek készült

Nem mintha ez annyira ördögtől való lenne, hiszen egy jól megtervezett hibrid rendszer – és a Toyotának ebben bizony van tapasztalata – amellett, hogy nagyban tudja növelni a hatékonyságot, teljesítmény terén is hozzá tud adni az élményekhez, miközben az akku ügyes elhelyezésével a tömegközéppont is még lejjebb kerülhet, valamint a súlyelosztást sem borítanák fel. Ezzel persze a saját tömeg összességében nőne, de ha a teljesítményt mindez annyival meg tudná dobni, hogy még így is jobb menettulajdonságokat tudjon produkálni az autó – pontosabban az autók –, akkor valószínűleg nem sokakat zavarna mindez.

Arról már nem is beszélve, hogy a szívómotor hátrányait – a lassabban felépülő nyomatékot – kiválóan tudná enyhíteni egy elektromotor, melynek nyomatéka azonnal ébred gázadásnál. Mindenesetre mi el tudjuk képzelni mindezt, de mindezek ellenére úgy érezzük, hogy nem túl sok esély mutatkozik arra, hogy egyhamar megvalósuljon ez a lehetőség.