Letisztultabb formaterv, erőteljesebb kiállás, erősebb motor és tökéletesített részletek – egy élménydús sportautónak nincs is többre szüksége a megújuláshoz. A Subaru BRZ új generációja pedig éppen ezt kínálja: mindenből egy picit többet.

Ne aggódjon senki, a fiastyúk jelében fogant márka újdonsága mellett a Toyota is érkezik majd a GT86 új generációjával, de a Subaru tudhatja magáénak az első premier jogát – végtére is az autó lelkét, a négyhengeres boxer szívómotort továbbra is ők szolgáltatják. Ezúttal viszont minden tekintetben többet nyújt: a 2,0 helyett 2,4 literes hengerűrtartalomból 231 lóerő és 249 Nm nyomaték érkezik – az átlagosan 11 és 15 százalékos plusz pedig bizony érezhető különbség, ráadásul az öblösebb méretek okán a teljes fordulatszám-tartományban. A csúcsteljesítmény egyébként 7000-es fordulaton érkezik, tehát továbbra is pörgős erőforrásról beszélhetünk.

Lényeges változás: 20 százalékkal nagyobb motor 11 százalékkal nagyobb erővel és 15 százalékkal nagyobb nyomatékkal

A hatfokozatú kézi és a hatfokozatú bolygóműves automata váltó is megmarad a kínálatban, de utóbbi Sport móddal gazdagodik, ami a visszaváltásokat gázfröccsökkel teszi izgalmasabbá. A 17 és 18 colos kerekeken érkező modell továbbra is egyedi platformot használ, amely a Subaru globális alapjának alkatrészeiből építkezik. A továbbfejlesztésnek köszönhetően a merevség 50 százalékkal növekedett – az első tengely önmagában 60 százalékos pluszt könyvelhet el.

50 százalékkal merevebb, de csak 7,5 kilóval nehezebb

A 2575 mm-es tengelytávhoz „közel tökéletes” súlyelosztás és 1315 kilogrammos üres tömeg társul – alumínium tető, lökhárítók és motorháztető csökkenti ezt, valamint a súlypontot. Így hiába a nagyobb motor, az új BRZ valójában csak elenyésző 8,5 kilóval nehezebb elődjénél, miközben tömeg-középpontja lejjebb került.

Dinamikusabb, erőteljesebb formák

A formaterv egyébként a funkcionális vonal mentén fejlődött: összhatásában letisztultabb lett, miközben minden légbeömlő, minden él és domborítás valódi célt szolgál. Az ívelt felületek a dinamikusabb hátsó végződéssel még erőteljesebb benyomást keltenek.

A belső tér továbbra is funkcionális és ez így is van jól

Belül hasonló az átalakulás: a letisztult elrendezés a vízszintes tagolással a kezelhetőséget és az átláthatóságot segíti, ugyanígy a 8 colos központi rendszer, amely sokkal gyorsabb és jobb működést ígér. A 7 colos digitális műszercsoport többféle kijelzéssel áll rendelkezésre.

A lényeg: a sok kis változás a fokozott élményt szolgálja

Az új generációs BRZ érkezése csak jövő őszre várható a kereskedésekbe, így az árakról még meglehetősen korai nyilatkozni, épp úgy, mint az európai forgalmazás tényéről. Mindenesetre a Toyota GT86 új generációja kapcsán így legalább szinte minden kiderült – valószínűleg a formákat tekintve sem találkozunk majd nagy változással. Árak terén viszont garantáltan magasabb számokkal találkozunk: érdemes 12-14 millió forinttal számolni.