A műanyag védőelemekkel ellátott, megemelt kombi modellek kategóriától függetlenül, immár hosszú évek óta nagy divatnak örvendenek, kifejezetten népszerűek a vásárlók körében. Nem is csoda, hiszen ezek az autók nagyobb kompromisszumok nélkül ötvözik a hagyományos kombik és a SUV-ok előnyeit. A Mercedes elég későn, négy éve lépett be a szegmensbe a puttonyos E-osztály All-Terrain verziójával, most pedig a vadonatúj C-osztályból mutatták be a stuttgartiak az All-Terrain kivitelt – végre!
A recept nagyon hasonló ahhoz, amit az E-osztálynál láthattunk, még a formai megoldások is a nagy testvért juttatják eszünkbe. A ‘sima’ C-osztály T-modellhez képest az új C All-Terrain átdolgozott lökhárítókat és egyedi hűtőrácsot kapott, továbbá természetesen nem maradt el a ‘körbeműanyagozás’ sem: a kerékjárati ívek, a küszöbök és a lökhárítók műanyag borítást kaptak, így kevésbé érzékenyek a kisebb külső behatásokra, ami nem csak terepen, de a nagyvárosok forgatagában is jól jöhet. Akárcsak a 40 mm-rel nagyobb hasmagasság, aminek köszönhetően könnyebben veszi az akadályokat a C-osztály All-Terrain. Az autó különben a T-modellnél 4 mm-rel hosszabb (4755 mm), 21 mm-rel szélesebb (1841 mm) és 4 cm-rel magasabb (1494 mm); a tengelytávolság maradt 2865 mm, a csomagtartó pedig szintén 490-1510 literes.
Nagyon vártuk a C-osztályból is az emelt hasmagasságú All-Terrain kivitelt – a forma harmonikus, a technikai tartalom példás, a siker garantált – galéria
A futóművet a tervezők nem csupán megemelték, de alaposan át is dolgozták, ráadásul nem csak a hangolás, de a ‘hardver’ tekintetében is; több ponton eltérő alkatrészeket alkalmaztak és az autó viselkedését a sportosság helyett inkább a kényelem irányába tolták el, amit jól tettek, hiszen egy ilyen kaliberű modell nem a száguldozás szerelmeseihez szól. A kerékméretek sem egyeznek meg a ‘sima’ C-osztályokéval: az All-Terrain kicsit magasabb oldalfalú abroncsokat és egyedi keréktárcsákat kap, a felnik átmérője 17, 18 vagy 19 col lehet. Az E-osztály All-Terrain modellel ellentétben légrugózás nem elérhető a kistestvérhez (az E-hez széria), de véleményünk szerint nincs is szükség rá, a gyárilag beállított fix magasság mindenre elég, amire az autót kitalálták.
Az All-Terrain csomag részét képezi két egyedi menetprogram, az "Offroad" és az "Offroad+", amelyek az autó összes menetdinamikáért felelős rendszerét befolyásolják, de nagy csodára nem kell számítani, vérbeli terepjáró "Offroad+" állásban sem lesz a C-osztályból. Ellenben utóbbi programban rendelkezésre áll egy lejtmenetvezérlő rendszer, ami néha jól jöhet. Az elektronikai béklyók közül említést érdemel az ESP vontatmány-stabilizáló funkciója is, továbbá az 50 km/h sebességi rendelkezésre álló, az úttestet szélesebb sávban megvilágító Offroad-fény a feláras „Digital Light“ fényszórók megrendelése esetén. A központi rendszerek nagy képernyőin látványos 'Offroad-mozit' is nézhetünk, ami számos adatot képes megjeleníteni, mint például a dőlésszögek vagy a koordináták.
A remek sajtófotók könnyen elhitetik velünk, hogy a C-osztály All-Terrain egy vérbeli terepjáró, de ez persze nem fedi a valóságot – ellenben nem csak terepen, a nagyvárosokban is jobban használható a 'sima' C-osztálynál
A C-osztály All-Terrain kizárólag puttonyos karosszériával elérhető, az összkerékhajtás – ami alaphelyzetben az első tengelyhez a hajtóerő 45, míg a hátsóhoz az 55 százalékát továbbítja – pedig szériában jár az autóhoz. A motorkínálat első ízben szűk lesz, de a jövőben vélhetően további motorokat is választhatnak az ügyfelek. Az elején egy benzines és egy dízelmotor lesz rendelhető, mindkettő négy hengerrel: a C 200 4MATIC All-Terrain 1,5-literes benzinese 204 lóerőt és 300 Nm-t képes leadni, a C 220 d 4MATIC All-Terrain 2-literes gázolajosa pedig 200 lóerőt és 440 Nm-t állít csatasorba.
A 48V-os elektromos mind hibrid rendszer mindkét hajtáslánc esetében széria, akárcsak az összes új C-osztálynál – ez akár 20 lóerőt és 200 Nm-t képes hozzáadni a belső égésű motorok produktumához. A 9-fokozatú, 9G-Tronic nevű bolygóműves automata váltó szintén szériában jár mindkét motorhoz. A (fékezett) vontatási kapacitás 1,8 tonna.
A vadonatúj C-osztály nem csak kívül, hanem belül is gyönyörű és modern – galéria
Az árakat egyelőre nem ismerjük, de ijesztő árcédulákra kell készülnünk, az új C-osztály ugyanis nagyon drága. A pontos számokkal néhány hónapon belül jelentkezünk, de számításaink szerint a benzines verzió 18,5-19, míg a gázolajos 19-19,5 millió forint közötti indulóáron lesz elérhető, a márkához méltó módon extrázva pedig nem lesz nehéz (messze) túlszárnyalni a 20 milliót.
Nem kérdés, hogy a C-osztály jelenleg a prémium középkategória legjobb, legkifinomultabb típusa, amiről júliusban a hazai menetpróba során meggyőződhettünk, de hiába a kategóriaelsőség, ilyen magas árcédulával nem lesz könnyű érvényesülni a piacon – az Audi A4 allroad (204 dízel lóerővel) 16,6 millió, míg a Volvo V60 Cross Country 15,2 millió forinttól startol (197 gázolajos lóerővel), bár egyik sem olyan kívánatos és finom ‘portéka’, mint a vadonatúj Mercedes C-osztály All-Terrain.
Számításaink szerint az új C-osztály All-Terrain alapára alulról súrolja majd a 20 millió forintot – cserébe tejben-vajban fürdeti utasait, kívül-belül gyönyörű, ráadásul praktikus is

