A bő egy hónapja megfogalmazott célkitúzés napra pontosan teljesült, vagyis mától rendelhető a legújabb generációs Mercedes-Benz C-osztály: a konfigurátor 15.381.000 forintos indulóárat mutat. A kombi karosszériás változatért legalább 16.617.000 forintot kell fizetni – vagyis pontosan 1,236 millió forint pluszért juthatunk a praktikusabb verzióhoz.
A nagy árkülönbséghez hozzájárul, hogy a limuzin alapmotorja – a 180 jelzésű, 170 lóerős, 250 Nm-es enyhe hibrid – nem érhető el a kombihoz. A puttonyos verzió leggyengébb benzinese a 200-as jelzésű 204 lovas (300 Nm nyomatékú) motor, ami limuzinként 16,155 millótól vihető, vagyis a nagyobb csomagtér valójában csak 472 ezer forintba kerül.
Eleinte a limuzin palettája színesebb
A kilenc sebességes 9G-Tronic váltó alapfelszereltség, így nem kell felárral kalkulálniuk az automata váltóra vágyóknak. Hátsókerékhajtással mindkét (egyébként másfél literes) benzines 6,2 literes fogyasztásra képes, a 17,046 millió forinttól elérhető C 200 4MATIC limuzin nálunk 3 decivel torkosabb.
A C 300 (ami valójában egy kétliteres négyhengeres) limuzinként már közel 19 millió forintba kerül (összkerékhajtás plusz egy millióért kerülhet az autóba), a 258 lóerős teljesítményhez továbbra is kedvező, norma szerint 6,6 (4MATC esetén kereken 7) literes fogyasztás társul.
A nagy táblagép a sajtóanyagból ismerős...
Továbbra is vannak dízelek: a szintén enyhe hibrid technológiával kiegészített 220 d jelű egység 200 lóerőt és 5 literes fogyasztást ad, érdekes módon nem szomjasabb nála a 265 lovas 300 d sem. Bár tudván, hogy mindkét teljesítményszintet a kétliteres egységből csalogatják elő, ez nem is olyan nagy meglepetés. A kombit egyébként kezdetben meglehetősen szűk motorválasztékkal kínálják: a 200 és 220 d mellett csak a 300 d érhető el, mindhárom motorhoz kizárólag hátsókerékhajtás társítható.
Mint látjuk, mindegyik motor megkapta az enyhe hibrid technológiát, a műszaki adatlap szerint 20 lóerős (átmeneti) extra teljesítményre számíthatunk a 48 V-os rendszertől. A beígért konnektoros hibridek egy későbbi időpontban csatlakoznak a mild hybridekhez.
... a gombokkal ellátott kisebb kijelző a konfigurátorban mutatkozott be
Akár Avantgarde vagy AMG külső kivitelben, 17 és 19 col közötti keréktárcsa-átmérővel, a háromféle (sok százezres) designo-fényezés mellett számos további metál árnyalatban rendelhető autó egyik legnagyobb érdekessége érdekes módon mégis egy régimódi ’extra’.
Az eddigi katalógusképeken látható hatalmas központi kijelző helyett egy kisebb képernyőt kap az alapverzió. És vele együtt gombokat. Viszont korai lenne örülnünk, hazánkban egyelőre csak a nagyobb képernyővel vásárolható meg az autó.
Egyedül a óz összement műszerfal körül maradt nagyobb keretért kár
Szerintünk a kevesebb (11,9 hüvelykes átmérő helyett ’csupán’ 9,5) ezúttal egyértelműen több lenne. Ergonómiai szempontból mindenképp. Szerencsére a Mercedes nem hagy minket szomorkodni: a kisebb központi kijelzővel egy zsugorított műszercsoport járna: 12,3 helyett már csak 10,25-ös a mérete. De nem is ez a fájó, hanem a sajnálatos mértékben nagyobbá váló káva. Valamit valamiért, ahogy mondani szokták.
A legerősebb motor hátsókerékhajtással, közepes felnik, egy szép szín és a valóban fontos extrák mellett a kisebbik kijelző: nagyjából így foglalhatjuk össze a szerintünk ideális konfigurációt. Persze az élet nem minket igazol. A várakozások szerint a konzervatív színű, gyengébben/közepesen motorizált, (akár összkerekes) és nagyképernyős példányok adják majd a gyártási program gerincét. Egyes piacokon legalább az elvi lehetőség adott, hogy néhány év múlva (használtként) egy szívünknek kedves példányra vadásszunk.