Követve hagyományos premiersorát, az új S-osztály után a Mercedes-Benz leleplezte a C-osztály vadonatúj generációját. A W206-os generáció sokat merít a zászlóshajótól, főszerepbe pedig az elektrifikációt helyezi – ennélfogva pedig konnektoros hibrid változata valóban új távlatokat nyit.

Az újdonság természetesen nagyobb, mint elődje. A teljes hosszúság 65 mm-rel gyarapodott, amiből 30 a tengelytávon is észlelhető – az új sarokszámok a 4751 és a 2865, milliméterben természetesen. A szélesség is nőtt, 10 mm-t. A hátsó lábtér ennek hatására 21 mm-rel nagyobb, a fejtér pedig 13 mm-rel bővült. Újak a motorháztető domborításai, amelyek a kínálat minden modelljén jelen lesznek, de nagyobbak a kerékjárati ívek és szélesebb az első nyomtáv is. Hiába nőtt a modell, a légellenállási együttható továbbra is 0,24 a szedán és 0,27 a kombi esetében.

Megérkezett a kombi verzió is - galéria

A látványos formák a szokásos felosztás mentén variálhatók. Az álló csillag eltűnt, az Avantgarde kivitel izgalmasabb, az AMG Line pedig sportosabb megjelenést biztosít. Szerencsére a kerekek mérete civilizált: 17 és 19 col között választhatunk.

Belül az S-osztály valamivel szerényebb megvalósítását találjuk eltérő formájú légbeömlőkkel. Alaphelyzetben az enyhén vezető felé forduló központi kijelző 9,5, a műszercsoport pedig 10,25 colos – opcionálisan ez 11,9 és 12,3 colra növelhető. A megjelenítőkön az új generációs MBUX rendszer fut, amely az autóipar egyik legfejlettebb rendszere.

A formák nem jelentenek meglepetést - galéria

A hagyományos motorkínálat közös nevezője a 48 V-os hibrid hajtás, amely átmenetileg akár 20 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal is meg tudja toldani a kizárólag négyhengeres turbómotorok teljesítményét – sőt, bizonyos esetben a kilencfokozatú bolygóműves automata váltóval közös házba épült generátor átmenetileg 27 lóerőt is rásegít. Kézi váltó nincs és nem is lesz.

A beszállót az 1,5 literes erőforrások jelentik 170 és 204 lóerővel, 250 és 300 Nm nyomatékkal. Esetükben tisztességes 8,6 és 7,3 másodperces 0-100-ra, 231 és 246 km/h-s végsebességre és WLTP szerinti kb. 7 l/100 km-es fogyasztásra számíthatunk – a kombi számai nyilván egy nagyon picit szerényebbek. Utóbbi motor, azaz a C 200, már 4MATIC összkerékhajtással is elérhető: az új rendszer könnyebb, tartósabb és gyorsabban reagál, mint elődje.

490 literes a kombi csomagtere - galéria

Az AMG kivitelek érkezéséig a legerősebb benzines a hátsó- és összkerékhajtással elérhető C 300 lesz, amely két literből 258 lóerőt és 400 Nm nyomatékot csalogat ki – plusz ugyebár a 48 V-os rendszer apró ráadása. A 6 másodperces 0-100 és a 250 km/h-s végsebesség már igazán sportos modellt tár elénk, amelynek WLTP szerinti 6,6-7,9 l/100 km-es fogyasztási értéke is baráti.

Persze ennél mindig van jobb, amelyet a vadonatúj kétliteres dízelmotor jelképez. Az eddig 1,95 literes egységet alaposan átdolgozták a mérnökök (hosszabb löket, nagyobb kompresszió, két új turbó), így már a 220 d esetében is 200, a 300 d esetében pedig 265 lóerőt teljesít, amihez 440 és 550 Nm társul. A 0-100-ak 7,3 és 5,7 másodpercre jönnek ki, a végsebességek rendre 245 és 250 km/h. A WLTP szerinti vegyes fogyasztás 4,9 és 5,8 l/100 km.

Tábla-uralom - az S-osztály megoldásait kapta meg a C

A nagy újdonság a konnektoros hibrid: az új zöld rendszámos C-osztály akár 100 kilométert is képes egyetlen feltöltéssel elektromosan megtenni, az ehhez rendelkezésre álló 129 lóerő (és 440 Nm nyomaték) pedig már bőven elegendő ahhoz, hogy ne kelljen feleslegesen elindítani a benzinmotort. Ez utóbbi a kétliteres egység 204 lóerős változata, az összteljesítmény így 313 lóerő és 550 Nm.

Nem csupán a nagy méretű, egészen pontosan 25,4 kWh-s negyedik generációs akkumulátor okán nevezhető új generációsnak a konnektoros hibrid, de töltési lehetőségek terén is olyat kapunk, amit eddig még nem. Opcionálisan akár 11 kW-tal is megpúpozhatjuk váltóárammal az akkupakkot, ami otthon is bő két óra alatt teljes feltöltést garantál. Emellett egyenáramú gyorstöltést is először köszönhetünk ilyen felállásnál: az 55 kW-os plafon félórás feltöltést jelent.

Modern és letisztult - galéria

Még jobb hírek? Vannak, a csomagtartó ugyanis a korábbinál még így is kevesebbel lesz kisebb. A konnektoros hibridnél rendelkezésre álló csomagtartó hosszabb és magasabb is, mint az előd esetében, összesen 360 literes. A hagyományos verziók csomagtartója egyébként 455 liter a szedán és 490 liter a kombi esetében.

A fejlesztésnél a sportosságra is nagy hangsúlyt fektettek, így a típushoz elsőként elérhető az összkerék-kormányzás, amihez dinamikusabb kormánymű is társul, végállások között akár 2,1-es fordulattal (összkerékhajtásnál 2,3-mal). Emellett a nagyfelbontású DIGITAL LIGHT fényszórórendszer is újdonság a kategóriában, amely a segédrendszerek funkcióit kiegészítve a vezető számára releváns jelzéseket is kivetítheti az úttestre. Természetesen a vezetői segédrendszerek is sokat fejlődtek.

Lenyűgöző részletekben nincs hiány - galéria

A sajtóanyag alapján úgy tűnik, hogy az előző generáció opcionális légrugózása a múlté, helyette adaptív lengéscsillapítás van, illetve a konnektoros hibrid a plusz tömeg ellensúlyozásaként hátra minden verzióban légrugókat kap.

Az új C-osztály Limuzin és T-Modell verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek pedig 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.