Igazán lenyűgöző, szinte már félelmetes autót mutatott be a Bugatti: a Bolide W16-os elrendezésű motorja lélegzetelállító 1600 lóerőre képes. Alapesetben. Mivel hasonló teljesítményű modell szerepel már a cég kínálatában, (nem is egy, hiszen a Centodieci és a Super Sport 300+ egyaránt ezen a szinten áll) ezért a négy, friss fejlesztésű turbó által lélegeztetett erőforrást felkészítették 110-es oktánszámú versenybenzin égetésére is. A maximális teljesítmény így akár 1850 lóerő is lehet, amihez ugyanekkora nyomaték (1850 Nm) párosulhat. A teljesítménycsúcs 7000-es percenkénti fordulatszámnál, a maximális forgatónyomaték már 2000/perctől lehívható.
A hatalmas motor dacára az autó saját tömege mindössze 1240 kg, vagyis a kompakt kategóriában is inkább könnyűnek találtatna. Egy lóerőre tehát csupán 0,67 kg jut a Bolide esetében, és ettől lesz igazán megdöbbentő az újdonság. Egy átlagos autó napjainkban 10 kg terhet cipel lóerőnként, a Bugatti tömeg/teljesítmény aránya ennél tizenötször jobb. Tegyük hozzá, hogy a fenti adat száraz tömegre vonatkozik, vagyis még jócskán kerül folyadék az autóba, mire indítható állapotba kerül.
A száraz tömeg mindössze 1240 kg
A hiperautót egyébként kizárólag versenypályás használatra fejlesztették. Az egyelőre csak szimulált adatok a következőképpen alakulnak: a 0-100 csekély 2,17 másodpercig, a 200-as sprint 4,36 szekundumig tart, 300 km/h-s tempóra pedig 7,37 másodperc alatt gyorsulhat a Bolide. És ez még mindig nem a teljes statisztika: elviekben 12,08 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 400 km/h-ra az autó.
Szintén kalkulációk alapján mondják az autóról, hogy (jóval) 500 km/h feletti csúcssebességre is képes lehet, miközben egy Le Mans-is kört 3 perc és 7,1 másodperc alatt teljesíthet. Elméleti síkon 20,16 szekundumos 0-500-ra alkalmas a pálya szörny. Elárulhatjuk a Nnrburgringi szimuláció idejét? Egy gyors tippet kérünk, aztán írjuk is az eredményt. Öt perc huszonhárom másodperc, és még egy tized. Vagyis 5:23,1. Brutálisan hangzik.
Belül a 'szokásos' minimalizmus fogad
A képeket elnézve egy elég feltűnő autót láthatunk, de valójában még ennél is extrémebb az autó. Lassú menetben sima marad a Bolide 'bőre', de komolyabb tempónál állítólag buborékok dudorodnak ki az addig lapos felületből. Az elöl és hátul is x-alakot formázó lámpatestek meglehetősen sci-fi hangulatot árasztanak. Akik látták már az autóról kémfelvételeket, azt mondják: a valóságban még impresszívebb a fényforrások által keltett hatás.
És ezzel még mindig nincs vége a meglepetéseknek… Abban egyetértünk, hogy nem nevezhetjük magas autónak a Chiront. Nos, a Bolide harminc (leírjuk számokkal is: 30) centivel alacsonyabb márkatársánál. A klasszikus Bugatti Type 35 magasságával büszkélkedhet tehát a radikális gépek legújabb képviselője. Ez azt jelenti, hogy az egy méter magas sorompók alatt átfér az autó, hiszen a függőleges kiterjedése mindössze 995 mm.
A Type 35 tető nélkül volt akkora, mint most a Bolide
Mindössze nyolc hónap alatt készítették el az autó terveit. A gyors tempó ellenére kétséges a 'belső égésű motorral szerelt autók abszolút csúcsának' tartott modell jövője. Egyelőre még árat sem határoztak meg a csodához, mert egyáltalán nem biztos, hogy valaha is gyártásba kerül.