Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Bugatti már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy a Genfi Autószalonon fogja prezentálni vadonatúj modelljét, a világ (egyik) legdrágább szériagyártású négykerekűjeként számon tartott Chiron szuperautót. Éppen Genf felé tartó kollégáink holnap élőben is meg fogják tudni csodálni a fantasztikus gépezetet, a francia gyártó viszont már ma délután leleplezte büszkeségét.

Lenyűgöző látvány a Chiron - galériaNem másról, mint a rekordot rekordra halmozó Veyron utódjáról van szó. Ebből kiindulva bizonyára senkit sem lep meg, hogy a Bugatti ezúttal is a legek legjét alkotta meg. Az autó minden egyes apró porcikája az elképzelhető legmagasabb technológiai színvonalat képviseli. Minden részegységnek felfoghatatlan erőkkel kell megbirkóznia, így szinte az összes alkatrészről, elemről bizonyára órákig tudnának mesélni a tervezők.

Méltó környezetben a Bugatti Chiron - a legek legjének alapára potom 750 millió forint...

Szokatlan látvány az 500 km/h-ig kalibrált sebességmérőAkárcsak a Veyron esetében, ezúttal is elmondható, hogy a fejlesztésnél gyakorlatilag nem számított a pénz, csak az volt a lényeg, hogy a legjobb, leggyorsabb lehessen a Chiron. És lehet, hogy bizonyos kisebb gyártók, manufaktúrák prezentáltak illetve prezentálnak még a Chironnál is sebesebb járműveket, azonban mielőtt a Bugatti büszkeségét leírná bárki is, érdemes tudni, hogy itt mindenre óriási figyelmet fordítottak a mérnökök, abszolút minden részlet tervezve van, és a merevségtől kezdve a biztonságon át a leszorító erőig minden egyes aspektusból az iszonyatos sebességekre és erőkre van kihegyezve a modell.

2 tonnát kell akár 420 km/h-ról lelassítaniuk...Például nem tudjuk elképzelni, hogy a szuperautószemmel nézve rettenetesen nehéz, egészen pontosan 1995 kilós Chiron abroncsai milyen erőket kell elviseljenek a végsebességnél, ami nem kevesebb 420 km/h-nál. Persze joggal kérdezhetnénk, hogy miért ’csak’ ennyi lett a vége, hiszen a Veyron Super Sport változata 2010-ben 431 km/h-s hitelesített rekordot könyvelhetett már el, azonban egyrészt vélhetően korlátozott értékről beszélhetünk (mondjuk épp az óriási tömeg és az abroncsok tűrése miatt), másrészt pedig helyet kell hagyni a későbbi még gyorsabb változat(ok)nak.

Nyolcliteres, 4 turbós W16-os motorja 1500 lóerőt és 1600 Nm-t generál

1300 lóerő és 1600 Nm lakozik itt - galériaÉs hogy mi szükséges egy kéttonnás test 420 km/h-ig történő felgyorsításához? Ezúttal 6700/percnél 1500 lóerő és 2000-6000/perc között 1600 Nm, amit a jelentősen átdolgozott négyturbós (!), 8-literes W16-os erőforrásból sikerült kinyerniük a tervezőknek. Mondanunk sem kell, a motornak is minden porcikája és minden egyes csavarja abszolút high-tech. Az erőt akárcsak a Veyronnál, úgy itt is egy hétsebességes duplakuplungos automataváltó továbbítja mind a négy kerékhez.

Brutálisan gyönyörű, vagy gyönyörűen brutális?A gyorsulási adatok döbbenetesek: 0-100 km/h 2,5 másodpercen belül, 0-200 km/h 6,5 másodpercen belül és 0-300 km/h csupán 13,6 másodperc alatt – még kimondani is ijesztő. A fékutak nem kevésbé meggyőzőek, ugyanebben a (sebesség)sorrendben 31.3, 125 illetve 275 métert ígér a gyártó, ami az elöl 8-dugattyús, 420 mm-es tárcsákra harapó, hátul pedig 6-dugattyús, 400 mm-es tárcsákkal dolgozó fékrendszernek köszönhetően lehetséges. A tárcsák természetesen karbon-kerámiák szériában.

Belső dizájnban sem kell elbújnia

Formailag is teljesen új a Chiron - galériaNéhány további adat az autóról: hossza 4544 mm (2711 mm-es tengelytáv mellett), szélessége 2038 mm, magassága pedig 1212 mm, az abroncsok pedig elöl 285/30 R20, míg hátul 355/25 R21 méretűek. A karosszéria merevsége állítólag megfelel az LMP1-es versenyautókénak (az LMP1 a hosszú távú versenyek királykategóriája), és ezért is lett 155 kilóval nehezebb a Chiron a Veyronnál. Mindezek alapján lehet tippelni a szénszálas váz biztonsági színvonalára.

A C-betűt formáló ív kívül is visszaköszön - galériaA Chiron gyártása természetesen a Bugatti franciaországi, Mosheim-i központjában fog történni, a tervek szerint pedig összesen 500 példány piacra dobása a cél. A hírek szerint már több mint 150 rendelést elöljáróban felvett a gyártó, az első kiszállításokra pedig idén októberben kerülhet sor. Hogy mennyi az ára? Átszámítva úgy 750 millió forint, persze extrák nélkül. És tudják, mi a legdurvább? Az, hogy a Chiron valószínűleg még így is veszteséges lesz (a Veyron is az volt) a horribilis fejlesztési költségek miatt.

Minden egyes porcikája csúcstechnikát képvisel - galéria

Egy újabb mérnöki remekmű a Bugatti ChironJut eszünkbe, a külső-belső formatervről nem is beszéltünk, de inkább beszéljenek helyettünk a gyönyörű gyári képek galériánkban. Maradjunk annyiban, hogy a dizájn zseniális, kívül-belül harmonikus, méltó a technikához, és az autó már kívülről is tökéletesen prezentálja tudását...