A típus 55 éves története során először bővíti a Ford a Mustang palettáját egy elektromos változattal. A legendás modell elnevezését új korszakba röpítő Mustang Mach-E egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV, amely ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja, csak éppen egy új, fiatalabb közönség számára készül.

“A legelső Detroiti Autószalon Henry Ford elmondta, hogy olyasmin dolgozik, ami villámcsapásként hat majd a piacra,” mesélte Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Ez volt a T-Modell. Ma pedig a Ford Motor Company büszkén mutatja be az autót, ami újra felvillanyozza a vásárlókat. Íme a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E: a gyorsaság, az öröm és a szabadság megtestesülése, amit a Mustang-vásárlók új generációja számára alkottunk.”

Egészen látványos formák, a Mustang egyértelmű örökségével

A Ford mérnökei úgy keltették életre az autót, hogy a fejlesztés során mindvégig a vásárlók vágyait és igényeit tartották szem előtt. Így született meg a Mustang formáit egészen ügyesen felidéző SUV, amely a puszta menetteljesítmények mellett infotainment tekintetében is abszolút korszerű.

A 2020 végén megjelenő, állandó mágneses elektromotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások, illetve hátsó- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak. A jármű nagyobb kapacitású és hátsókerékhajtású változat várhatóan akár 600 kilométert is képes lesz megtenni WLTP norma szerint a gyártó ígérete alapján. A nagyobb akkumulátor-kapacitású és összkerékhajtású kivitel tervezett teljesítménye pedig 337 lóerő, forgatónyomatéka pedig 565 Nm.

Kezdetben 337 lóerő lesz a csúcs, de érkezik majd 465 lóerős verzió is

A Ford emellett egy különleges, nagy teljesítményű modellt is kínál majd, amely még inkább méltó a lovacskás elnevezéshez: a várhatóan 465 lóerőt és 830 Nm nyomatékot kínáló Mustang Mach-E GT a tervek szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órára.

Az alap akkumulátor 75,7 kWh kapacitással érkezik, a kibővített verzió pedig 98,9 kWh kapacitású – 288 vagy 376 celláról beszélünk. A lehető legjobb helykihasználás és az alacsony súlypont kínálta optimális menetdinamika érdekében az akkumulátor a padlón, a két tengely között kapott helyet.

Kétféle akkukapacitással lesz elérhet: 75,7 vagy 98,9 kWh

Az elektromos járművek tulajdonosai a gyártó felmérése szerint 80 százalékban otthon szokták elvégezni a feltöltést. Ehhez a vállalat a Ford Fali Töltődobozt megoldást kínálja, amely kiépítést követően ötször akkora töltőkapacitást biztosít, mint a szokványos háztartási konnektorok. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy egy órányi feltöltéssel 51 km-rel nagyobb távolság tehető meg egy kibővített kapacitású, hátsókerékhajtású változattal.

A FordPass Töltőhálózat is nagy segítséget jelent a feltöltésben: a NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően (és a FordPass Connect fedélzeti modem használatával) a FordPass alkalmazás Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő feltöltő hálózathoz biztosít csatlakozási lehetőséget, ahol a Ford ügyfelei 21 ország több mint 125.000 töltőpontjára számíthatnak. Praktikus megoldás, hogy a vásárlók számos piacon egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést, akárcsak a Porsche hasonló rendszere esetében.

Saját rendszeren át fizethetünk az összes töltésért

A maximális töltési sebesség 150 kWh az akkuk esetében, ami 10 perc alatt 93 kilométeres hatótávot képes bepréselni az akkukba. A normál akkumulátoros Mustang Mach-E modell 10 százalékos feltöltöttsége 80 százalékosra növelhető 38 perc alatt pl. az IONITY egyenáramú gyorstöltő állomáson.

Jó menetdinamikát ígérnek - galéria

Menetdinamikai tekintetben a többi elektromos modellhez hasonlóan nehéz típus MagneRide adaptív lengéscsillapítással és a Brembo vadonatúj Flexira alumínium fékrendszerével kíván kiemelkedni, de a tervezők megemlítették a két elektromotoros összkerékhajtás kiváló tulajdonságait is.

Belül egyértelmű, hogy az új SYNC rendszerre osztották a főszerepet

A Mustang Mach-E-ben jól látható módon debütál az új generációs SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer, amely képes megtanulni kezelője szokásait és SIM kártya segítségével vezeték nélkül frissíti önmagát. A főszerep persze első ránézésre is az övé: a 15,5 colos, álló elrendezésű monitor uralja az utastér összképét, egyúttal száműzve a fix kapcsolókat. Egyedül a hangerőszabályozás kapott egy forgótárcsát a monitor alján, a klímafunkciók pedig köré már egy fix tartalmú digitális panelre kerültek. A Ford kétszeres teljesítményt, vagyis kimagasló működési sebességet ígér, és persze minden modern kapcsolódási forma (pl. Apple CarPlay kiszolgálását).

Az új generációs SYNC már a használat első pillanatától kezdve aktívan elkezd hozzáigazodni az emberhez, gyorsan megtanulva szokásait, és ezek alapján személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Például felajánlja, hogy menjünk a konditerembe, ha már megtanulta, hogy hétfőnként szoktunk edzeni, vagy hogy telefonáljunk haza, ha munka után minden nap ezt tesszük.

Prémiumba hajló, finom megoldások is akadnak

A Mustang Mach-E elnyújtott, erőteljes motorháza, klasszikus sziluettje, agresszív fényszórói és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpái már első pillantásra egyértelműen elárulják, hogy ez az autó látványában is Mustang. Az intelligens tervezésnek köszönhetően a kabin hátsó részében meglepően nagy utasteret és csomagteret sikerült kialakítani a tervezők elmondása szerint.

A hatalmas első rekesszel együtt 502 liternyi csomagteret kapunk

A Mustang Mach-E másik meglepetését a motortér rejti, ahol egy kimosható első csomagteret is kialakítottak. A 100 literes tárolórekesz elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjen benne egy gurulós bőrönd – de szerintünk az egyébként is könnyen koszolódó töltőkábelek otthona lesz ez, amelyek mellé viszont befér majd pár koszos cuccunk.

Az első rakodórekesz mellett ott van még a hagyományos, 402 literes csomagtér, ami a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető, és persze az utastérben is számos kis praktikus tárolót alakított ki a gyártó.

Négy felnőtt számára nagyon kényelmes ötszemélyes utasteret ígérnek

A hatalmas kijelzőn felül is vannak jópofa megoldások a belső térben. Az autóhoz rendelhető prémium B&O hangrendszer hangszórói például észrevétlenül olvadnak bele a műszerfalba, végignyúlva a szellőzőnyílások fölött. A lebegő hatású, felhajtható kartámasz remek helyet kínál az apróbb tárgyak számára. Ugyanakkor a tradicionális Mustang-formák is visszaköszönnek, amire jó példa a dupla árnyékolós műszeregység. Még a fixen beépített panoráma üvegtető is rejt egy apró titkot: az tető speciális infra-szűrő bevonata nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartja az utasteret. Emellett az üvegben egy belső szűrőréteg is található, ami az UV-sugárzás ellen biztosít védelmet.

Hozzánk is jön, de még nem tudni, hogy pontosan mikor

A korlátozott darabszámú First Edition változat nagyobb akkumulátor-kapacitással, összkerékhajtással, exkluzív Grabber Blue metálfényezéssel, teljes méretű panoráma tetővel, kontrasztos varrású üléskárpitokkal és ‘First Edition’ emblémával díszített küszöbborítással készül. Az újdonságot Európában, így pedig nálunk is forgalmazni fogják, de ennek idejét és az árakat még tisztázni kell – egyelőre ezzel kapcsolatban nem áll rendelkezésre információ.