A Genesis nagy erőkkel készül az európai bevezetésre, még ha kezdetben a hírek szerint csak néhány országban lesznek is elérhetők a márka modelljei. Többek között ennek a folyamatnak is fontos szereplője lesz a Hyundai tulajdonában lévő prémiumgyártó első elektromos autója, melyet most mutattak meg nekünk először – íme, a GV60.
A Genesisnek nem volt nehéz dolga, hiszen a konszern kifejezetten elektromos autók számára kifejlesztett E-GMP platformja már rendelkezésre állt – ez az, amire a nemzetközi sajtó által sokat dicsért Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 is épül. Talán némileg meglepő lehet, de éppen a prémiummárka modellje lett a legkevésbé futurisztikus, ami talán annak köszönhető, hogy ez illeszkedik leginkább az adott márka arculatába. A névválasztás is ezt sugallja, hiszen a Genesis emelt hasmgasságú modelljei mind GV betűpárossal kerülnek piacra.
A Genesis nem egy jövőautót álmodott meg - a GV60 beleillik a palettába
Noha hazánk útjain egyelőre sajnos nem találkozhatunk a Genesis modelljeivel, az elöl és hátul egyaránt kettéosztott fényszórók már így is ismerősek lehetnek olvasóink számára. A jellegzetes hűtőrácsot elektromos autó révén nem tudták ugyanabban a formában megjeleníteni, de így is rögtön felismerhető az autó. Profilból leginkább a Kia EV6-ra hajaz az autó, de vannak igazán egyedi részletei, mint például a C-oszlop króm díszítőeleme vagy éppen a kis légterelő az autó hátsóján.
Modern belső prémium megoldásokkal - galéria
Ugyan ez szubjektív vélemény, de ez az élénk szín talán nem volt a legjobb választás az amúgy prémium négykerekűhöz. A kék utastér a bronzos betétekkel azonban már sokkal inkább prémium hatást kelt, és a képek alapján az anyagminőséggel biztosan nem lesz gond. A formák egyébként szintén ismerősek lehetnek, főleg az Inoinq 5-ről, de vannak jóval minőségibb megoldások, mint például a szép képernyőt felvonultató klímakonzol, vagy éppen az alsó középső konzolon feltűnő kristálykupola, amely alapból a hangulatvilágítás része, de amikor szükséges, átfordul és a menetfokozat kapcsolójának szerepét ölti magára.
Méretekről ugyan nem esett szó, és a kompaktos arányok miatt nehéz lenne ránézésre megállapítani ezeket, de minden bizonnyal ezen a fronton is igazodik majd testvéreihez a GV60, így méretes tengelytávot tud majd felvonultatni a 4,6 méter körüli hossz mellé. A GV60 egyébként az Ioniq 5-tel és az EV6-tal szemben egyértelműen vállalja crossoveres vonalait.
A fenti képen még kristálykupola, itt már menetfokozat-választó - galéria
A műszaki tartalomról egyelőre nem esett szó, de nem lepődnénk meg, ha ezen a fronton is sok közös lenne a már említett testvérekkel – ez pedig azt jelentené, hogy 58 és 72,6 kWh-s akkukkal és körülbelül 170-300 lóerő közötti teljesítményt kapunk. Az árakról egyelőre szintén nem esett szó, de valószínűleg a prémium felárat meg kell majd fizetni az Ioniq 5-höz képest.