Vannak dolgok, amelyeket nem kell megérteni, csak elfogadni és élvezni. A Mercedes-Benz G-osztály létezését persze alá lehet támasztani néhány racionális érvvel is, de mélyen belül tudjuk, hogy valójában a tulajdonosok jó nagy része soha nem viszi kemény terepre az autót, de mégis kifizetik a modell igencsak vaskos árcéduláján szereplő összeget – csak mert. Nagyjából ugyanez lehet majd a válasz arra a kérdésre, hogy miért készít elektromos változatot a G-osztályból a csillagos márka: csak mert!
A G-osztály gyakorlatilag minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amely hátrányt jelent egy elektromos hajtáslánc esetében: már benzinesként is hatalmas tömeg, az aerodinamikát szinte teljesen nélkülöző formák, magas építés, létraalváz és még sorolhatnánk. A gyáriak azonban mégis úgy döntöttek, hogy elkészítik a villanyos G-t, aminek nevét ugyan hivatalosan még nem erősítették meg, de érthető módon mindenhol EQG-ként emlegetik – tehát mi is így fogunk utalni rá.
A hűtőrács valószínűleg teljesen le lesz burkolva, és egybeolvadhat a fényszórókkal
Noha minden abba az irányba mutat, hogy teljesen értelmetlen elektromos autót faragni a G-osztályból, azért a felszín mögé pillantva találhatunk néhány egészen racionálisnak tűnő érvet is. Ez a típus a csillagosok élő történelmét jelképezi, és mint ilyen, egy igen komoly üzenetet hordozhat magában az, ha elkészítik az elektromos verzióját. Ráadásul az első valódi terepes lehet tisztán villanyos hajtáslánccal – hacsak a Jeep be nem előzi a Wranglerrel.
A sorozatgyártású kivitel ugyan csak 2024-re érkezhet meg, de a hírek szerint már idén szeptemberben megmutatja majd a Mercedes, hogy milyen lehet majd az EQG. Nagy meglepetésre azonban nem számítunk, hiszen a szögletes formák szinte biztosan maradnak, így legfeljebb a lökhárítókkal és a fényszórókkal tudnak majd játszani a mérnökök. Ennek keretében pedig egy nagy, egybefüggő elemre számíthatunk az autó orrán, amely magába foglalja a fényszórókat és a „hűtőrácsot” is, ezzel némileg beillesztve a modellt a többi EQ sorába – noha reméljük, hogy a kerek lámpák maradnak. Hátul nem várunk nagy változást, kicsi rá az esély, hogy a többi EQ-hoz hasonlóan összekötnék a lámpatesteket – ez ugyebár az EQV esetében sem történt meg.
Meglepődnénk, ha hátul az EQ modellekhez hasonlóan megpróbálnák összehozni a fényszórókat
Az utastérben szintén nem várunk nagy változást. Ugyanakkor – bár mi nem látunk rá esélyt – az is megeshet, hogy komolyabb változásokat eszközölnek majd a G-osztályon a mérnökök minden tekintetben. Már csak azért sem valószínű mindez, mert a hírek szerint marad a létraalváz, amibe megpróbálják majd beilleszteni az EQS elektromos rendszerét, beleértve a 107,8 kWh-s akkumulátort is – bár mi nem csodálkoznánk, ha csak a kisebbik, 90 kWh-s egységet kapná meg. Persze ne is álmodjunk a 700 kilométeres hatótávról, hiszen a szögletes formák és a hatalmas tömeg biztosan megteszik majd a hatásukat – csodálkoznánk, ha 400 kilométernél többet ki tudnának hozni az autóból, még a hatalmas akkuval együtt is.
A 333 és az 525 lóerős teljesítményszinteket is átveheti az EQG, bár megeshet, hogy csak egyféle verzióban lesz majd elérhető. Reméljük azonban, hogy a szeptemberi Müncehni Autószalonra valóban elhozza az EQG tanulmányt a Mercedes, és abból még többet megtudhatunk majd a 2024-re ígért újdonságról.