A Mercedes-Benz EQS az első valódi luxuskategóriás elektromos autó a piacon, és mint ilyen, valószínűleg mindenki számíthatott rá, hogy elég vastagon fog majd a gyáriak ceruzája, amikor az árakról van szó. Most végre kiderült, hogy ez pontosan mit is jelent, hiszen a csillagosok elérhetővé tették a hazai konfigurátort.
Dobpergés: legkevesebb 40,7 millió forintot kell fizetnünk az elektromos luxusautóért Az EQS egyelőre két változatban elérhető: a 450+ jelölésű 333, míg az 580 4MATIC 523 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére – utóbbi ráadásul mind a két tengelyt hajtja. Nyilvánvalóan a 450+ változathoz juthatunk hozzá „mindössze” 40,7 millióért, míg az 580 4MATIC-ért már 49,2 milliót kell leszurkolnunk.
Nem okoz gondot 70 millió fölé extrázni az EQS-t
A többek között az AMG csomagot, a nyíltpórusú fát, a 21 colos felniket, a panorámatetőt, a nappa bőrkárpitot és egyéb finomságokat is tartalmazó Edition 1 limitált kivitelért rögtön 7,7 millióval kell többet fizetnünk (az 580 esetében „csupán” 7,4 millió ez az összeg). Amennyiben nem igényeljük a limitált ideig elérhető változatot, úgy az Electric Line és az AMG Line változatok között választhatunk, már ami a külső és a belső megjelenést illeti. Előbbi „csak” 625 ezer, míg utóbbi csak a külső elemekkel 2,1, a belsőkkel együtt pedig 2,9 millió.
Az extrák és a csomagok variációs lehetőségei a végtelent közelítik, így akit érdekelnek a részletek, annak mindenképpen érdemes ellátogatnia a Mercedes honlapjára és kipróbálni a konfigurátort. Annyi azonban nagyon hamar kiderül, hogy a határ a csillagos ég: a számtalan extrát tartalmazó Premium Plus csomag például önmagában közel 6,6 millió, de még ezt is megfejelhetjük a 3,8 milliós Executive hátsó üléscsomaggal ENERGIZING csomaggal együtt, de van 625 ezerért 10 fokban forduló hátsókerék-kormányzás is, és akkor a különleges, 5,5 milliós kéttónusú fényezésről még nem is beszéltünk.
A Hyperscreen nem jár alapáron
Az mindenesetre biztos, hogy a minden jót felvonultató változat a 70 millió forintot is meghaladja, és akkor az AMG és a Maybach verziók még be sem mutatkoztak – de napokon belül ez is megtörténik majd. Utóbbiak bizonyára még drágábbak lehetnek majd, így a legvadabb EQS akár 80-90 milliós végösszeget is megközelíthetik.