Ahogyan azt már a múlt héten egyes források beharangozták, a Bugatti valóban piacra dobja a Bolideot. Igaz, az előzetes adatokhoz képest azért szelídül némileg az autó, de így is egészen elképesztő képességeket tud majd felvonultatni a kizárólag versenypályákon használható négykerekű, amelyből 40 darab készül majd el, és meglepő módon „mindössze” 1,408 milliárd forintért megvásárolható lesz – persze adók nélkül.

Hogy miért mindössze? Mert az elképesztő teljesítmény ellenére a Centodieci közel kétszer, a La Voiture Noire pedig majdnem háromszor drágább a Bolide-nál – igaz, azok viselhetnek rendszámot és kevesebb is készült belőlük. Mindenesetre a Bolide így is minden idők legvadabb Bugattija lesz, ami még annak fényében is elképesztő képességeket tud majd felvonultatni, hogy az utcán sajnos soha nem találkozhatunk majd vele.

Az eredeti ígéreteknél gyengébb és nehezebb lesz, de így is egészen elképesztő

Igaz, az első bemutató óta a teljesítmény alacsonyabb, a saját tömeg pedig magasabb lett, így bár nagyon messze áll már az autó az eredetileg beharangozott 0,67 kg/lóerős tömeg/teljesítmény aránytól, de azért az így kapott 0,91 kg/lóerős érték láttán is nyugodtan kerekedhetnek a szemek. Ez egyébként úgy jött ki, hogy a 110-es oktánszámú verseny-üzemanyaggal ígért 1850 lóerős teljesítményt végül nem vállalták be a gyáriak – vagy nem tudták megvalósítani biztonságosan –, így maradt az 1600 lóerő és 1600 Nm-es nyomaték 98-as benzinnel.

Ehhez jött az eredetileg ígért 1,24 tonna helyetti 1,45 tonnás súly, és máris felkúszott az a tömeg/teljesítmény arány. Panaszra persze nincs ok, hiszen így is egészen kivételes képességeket tudhat magáénak a Bolide, amivel bizonyára súlyos rekordokat fog megdönteni, még ha a beígért 5 perc 23,1 másodperces Nürburgringi űridőt nem is tudja majd elérni az autó. Mindez persze csupán játék a számokkal, hiszen a néhány szerencsés tulajdonos számára megrendezett zártkörű pályanapokon valószínűleg senki nem fogja majd kiautózni az autóban rejlő teljes potenciált – de azért reméljük a gyáriak egy hivatásos pilótával megmutatják majd, mire képes az újdonság.

Innen ordít majd a W16-os erőforrás - galéria

Noha a tervezők keze nem volt megkötve a szigorú közúti szabályozások által, a Bugatti mérnökei azért így sem élvezhettek teljes szabadságot – és többek között ez is volt az oka a súly növekedésének. Ugyan nem lett volna mindez kötelező, a vásárlók biztonságát szem előtt tartva a gyáriak azt a célt tűzték ki, hogy az FIA minden biztonsági szabályának meg tudjon felelni az autó, így például automatikus tűzoltóberendezés, központi kerékzár, hatpontos biztonsági övek és hasonló finomságok is helyet kaptak a fedélzeten.

A fejlesztés befejezése azért még időt vesz igénybe, így az első példányok csupán 2024-ben juthatnak majd el a tulajdonosaikhoz, a már melített 1,4 milliárd forintos áron – ami magyar ÁFA-val számolva közel 1,8 milliárd forint lenne.